• Lennie

    Boka flygbiljetter via AOB? Erfarenheter?

    Kollar på flygbiljetter till Houston eller Orlando och via Luftgrop får jag fram väldigt bra priser på biljetter via AOB. Är det någon som har någon erfarenhet av denna resebyrå?

  • Svar på tråden Boka flygbiljetter via AOB? Erfarenheter?
  • Millan2013

    Vi bokade resa med AOB till Thailand över jul nyår. Har nu bokat resa igen med dem till USA i april 2014. Inga problem alls. Köpte till resebyråservice. Att har fungerat som det ska hittills, och dessutom oslagbara priser!

  • evaoregon
    Enligt länken ovan:

    De erbjuder en viss grundservice i form av kontaktmöjlighet både via telefon och epost men om du har önskemål om sittplats tar de ut en extra avgift. Flygbolagens meddelanden om ändra tidtabeller kastar de också bort såvida du inte betalt en extra avgift till dem. En ljuspunkt med AOBtravel.se är att de har ställt den statliga resegarantin och att du kan lägga till hyrbil och/eller hotell till din sökning. De redovisar dock inte enkelt deras avgifter för avbokning och ändring. 


    Kundservicen får ett litet pluspoäng för att de svarade vår epost samma dag, dock utan att svara på våra frågor! De läser alltså epost snabbt, men all personlig service är förbjuden om du inte betalt extra för detta. 
  • Millan2013

    De är väldigt tydliga i bokningen med att antingen tecknar man resebyråsevice, 298:-, eller så får man ringa betalnumret. Trots detta extra påslag har biljetterna varit billigare än via andra. De gånger vi har haft kontakt med dem ha vi fått blixtsnabb srvice och ett trevligt bemötande.

  • evaoregon

    Länken ovan säger Höga priser i kombination med begränsade sökmöjligheter och dålig kundservice kan inte ge AOBtravel annat än en jumboplats i vår jämförelse.

  • Lennie

    Vad det är svårt att välja vart man ska köpa!
    Hittade dock ett jättebra pris idag på Sembo så nu är biljetterna bokade! 17.200 GBG-Houston, 2 vuxna och två barn får väl ändå anses vara bra?

  • evaoregon
    Lennie skrev 2013-06-26 19:27:06 följande:
    Vad det är svårt att välja vart man ska köpa!
    Hittade dock ett jättebra pris idag på Sembo så nu är biljetterna bokade! 17.200 GBG-Houston, 2 vuxna och två barn får väl ändå anses vara bra?
    Sembo låter betydligt säkrare att boka med.
  • KishiToshi

    Debiterade mig 395 för avbokning av mitt flyg, de kunde inte backa upp det nånstans, riktiga hasslare, och Swiss kunde inte göra nåt åt det då dessa var mellanhand.


    Kommer aldrig boka genom dem, fett oseriösa.
    Önskar jag läst alla 1 star recensioner på Trustpilot innan, de högt rankade känns köpta av AOB Travel, tom där har de hasslat....!
Svar på tråden Boka flygbiljetter via AOB? Erfarenheter?