• Anonym (Gsex)

    Stöna granne/hotell?

    Många trådar har skapats där folk reagerar hårt mot skriksex och sex där man stönar högt som bara den. Det är förståeligt att man inte gillar när det blir så överdrivet så att säga.


    Men det jag undrat över är hur människor tänker och reagerar på vanligt stön så att säga. Det där normala stönet som blir när man har sex eller när man t.ex. på ett hotell försöker hålla sig tyst men det stön som ändå blir när man försöker eller när man kommer. 


    Sådana svagare normala stön kan ju förekomma och kan på vissa ställen höras genom väggen. Eller gud förbjude lite sänggnissel. Men inte något överdrivet som pågår i timmar. Utan max 20 min om ens det. 

    Alltså med andra ord det normala lite svaga stönet som ändå kan bli när man tar hänsyn. 


    Hur ser ni på det om det skulle råka höras genom hotellrumsväggen eller en lägenhetsvägg? 


     


    Tack!

  • Svar på tråden Stöna granne/hotell?
  • Anonym (Sara)

    Det är väl lite skillnad på hotell där man sover nån natt eller om man bor i lägenhet och hör det hela tiden. Och man KAN vara typ helt tyst om man måste , har småbarn och har bott hos svärmor så vet att det går.. 
    Tror inte heller det oftast hörs så mycket genom väggen om det inte är högljutt. 

  • Anonym (Gsex)

    Det går att vara helt tyst om man vill och du ser skillnad på hotell och lägenhet. Är skillnaden du menar att hotell gör inte så mycket medans lägenhet är kraven högre på att andra ska vara tysta?


    Men har svårt att läsa i ditt svar vad du skulle tycka om det nu mot förmodan skulle höras vid något tillfälle. 


    Är din poäng med att man kan vara tyst om man vill en åsikt i att det absolut inte får höras till vilket pris som helst? Med svärmor förstår jag men alla behöver ju inte vara så tysta som att man har svärmor hemma.  

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Gsex) skrev 2024-05-09 08:48:17 följande:

    Det går att vara helt tyst om man vill och du ser skillnad på hotell och lägenhet. Är skillnaden du menar att hotell gör inte så mycket medans lägenhet är kraven högre på att andra ska vara tysta?


    Men har svårt att läsa i ditt svar vad du skulle tycka om det nu mot förmodan skulle höras vid något tillfälle. 


    Är din poäng med att man kan vara tyst om man vill en åsikt i att det absolut inte får höras till vilket pris som helst? Med svärmor förstår jag men alla behöver ju inte vara så tysta som att man har svärmor hemma.  


    Helt tyst måste man inte vara men du fick det att verka som att man måste låta , det måste man inte. Men det är nog ingen som tycker man måste vara helt tyst. 
  • Anonym (A)

    Stör mig inte på hotell men brukar ändå banka i väggen, så de förstår att andra hör. 

  • Anonym (Gsex)
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-09 08:52:06 följande:
    Helt tyst måste man inte vara men du fick det att verka som att man måste låta , det måste man inte. Men det är nog ingen som tycker man måste vara helt tyst. 
    Ok, ja det var ju inte tanken att man måste låta. Citera gärna vad i trådstarten det står att man måste det så kan jag förbättra mitt skrivande till nästa gång. 

    Tillbaka till huvudfrågan, hur ser du på om det någonstans skulle råka höras och du märker vad som pågår. Skulle du bry dig eller göra en stor grej av det?
  • Anonym (Gsex)
    Anonym (A) skrev 2024-05-09 08:52:53 följande:

    Stör mig inte på hotell men brukar ändå banka i väggen, så de förstår att andra hör. 


    Tack för ditt svar. Kan känna att det låter lite motsägelsefullt ändå. Om du bankar i väggen men ändå inte stör dig.  
  • LindaSolis

    Men asså. 
    Vanliga små harmlösa stön från grannen är väl inget farligt. 


    Varför får jag känslan att när det kommer till vardagsljud som att någon granne lagar mat, har besök och pratar, skrattar, eller råkar ha tvn på lite högt är helt vanliga ljud alla accepterar. Men så fort det blir ett litet svagt stön från en granne så ser man rött. 

    Det här förbryllar mig. Varför kan man inte bara le och tycka det är bra att någon får till det. (Talar inte om överdrivet skriksex heller). 

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Gsex) skrev 2024-05-09 09:00:10 följande:
    Ok, ja det var ju inte tanken att man måste låta. Citera gärna vad i trådstarten det står att man måste det så kan jag förbättra mitt skrivande till nästa gång. 

    Tillbaka till huvudfrågan, hur ser du på om det någonstans skulle råka höras och du märker vad som pågår. Skulle du bry dig eller göra en stor grej av det?

    Du skrev när man försöker vara tyst så låter det ändå.. 

    Och nej jag skulle inte göra en stor grej av det, tror inte det är så lyhört där jag bor för jag har bara hört grannen ha sex en gång , han var min kompis också så skrattade väl mest åt det. Hade mina barn hört det hela tiden däremot och kanske inte kunnat sova hade det nog inte känts så kul, vet inte vad jag hade gjort men kanske sagt till grannarna att barnen hör och frågat om dom kan vara lite tystare. Eller antagligen bett min sons pappa säga till, jag hatar verkligen att säga till folk eller klaga men han är bra på det. Men nu är det inte så. 

    Varför undrar du, har grannar klagat på dig? Tror nyare flerfamiljshus är mer lyhörda , mitt är byggt på 60-talet . 

  • Anonym (Adsa)

    Alltså, vanliga sexljud får man väl räkna med, men skriksex? Låter så cringe, snacka om att vara teaterapa.

  • Anonym (A)
    Anonym (Gsex) skrev 2024-05-09 09:13:45 följande:
    Tack för ditt svar. Kan känna att det låter lite motsägelsefullt ändå. Om du bankar i väggen men ändå inte stör dig.  

    Som sagt för deras skull. Vissa tycker nog det är pinsamt att andra hör, och då kan de vara tystare i fortsättningen. 


     

Svar på tråden Stöna granne/hotell?