• Bambino18

    Svagt streck testa tidigt?

    Om man får jättejätte svagt streck på testa tidigt på beräknad mensdag eller någon/några dagar tidigare betyder det att det ev kan vara ett missfall på g? Eller kan man få svagt positivt på testa tidigt testerna runt mens men ändå att det är en graviditet? Jag har pcos så jag vet inte riktigt när jag ägglossning men ungefär 2 veckor sen? borde Inte testa tidigare vara starkare då?

  • Svar på tråden Svagt streck testa tidigt?
  • Theresesundstrom

    Undrar lite samma, fick detta 4 dagar innan bim. 

    det från apoteket tog jag i lördags, men läste av de ca 5-10 min för sent. Tog ett cb testa tidigt morgonen efter och de är den smalaste linjen jag sett?? 


     

  • littlewickewire
    Theresesundstrom skrev 2024-05-13 22:21:47 följande:

    Undrar lite samma, fick detta 4 dagar innan bim. 

    det från apoteket tog jag i lördags, men läste av de ca 5-10 min för sent. Tog ett cb testa tidigt morgonen efter och de är den smalaste linjen jag sett?? 


     


    Oj nej, dessa streck är ju starka! Speciellt det övre testet. Väldigt positivt skulle jag säga, grattis!!

    Bambino18 skrev 2024-05-12 17:10:11 följande:
    Svagt streck testa tidigt?

    Om man får jättejätte svagt streck på testa tidigt på beräknad mensdag eller någon/några dagar tidigare betyder det att det ev kan vara ett missfall på g? Eller kan man få svagt positivt på testa tidigt testerna runt mens men ändå att det är en graviditet? Jag har pcos så jag vet inte riktigt när jag ägglossning men ungefär 2 veckor sen? borde Inte testa tidigare vara starkare då?


    Testa tidigt mäter ju så lite som vid 10mlU/ml hCG, så har man inte så mycket hCG ännu blir det ju ett väldigt svagt streck.

    Vad jag har förstått så behöver inte strecket bli sådär jättestarkt över huvud taget - ett positivt är ett positivt. En nära vän som har 3 barn har aldrig fått särskilt starka test med något av sina barn, och det gick ju vägen ändå.

    Sen måste det ju ske en hCG-stegring, men det kontrollerar man säkrast via blodprov hos BM, även om det kan synas på tester också.

    Vänta några dagar, och testa sen igen. Bifogar en tabell över hCG-stegring, hur mängd hCG i urin ökar per vecka. Som du ser kan mängden variera jättemycket, så du kan vara en sån som har lägre mängd, och därmed får svagare test.

    HCG Levels in Early Pregnancy - Premom
Svar på tråden Svagt streck testa tidigt?