• Anonym (DNO)

    Diarre & kväljningar

    Hej, jag är i v 7+3 och mina egentliga symptom förutom trötthet är att jag får kväljningar när jag är minsta hungrig, vilket är nästan varannan timme fram till lunch. Och det andra är diarre, mvc/reproduktion säger att det förmodligen inte har något med graviditeten att göra men jag har inga andra tecken på att något skulle vara fel?

    Dricker mycket vatten och försöker äta bra mat, bananer etc. Är det fler som har diarre under tidig graviditet? har försökt ringa 1177 men ingen som riktigt kan svara på vad jag ska göra åt saken eller om det är kopplat till graviditeten eller inte. Behöver jag åka in på drop in på vårdcentralen och vad kan dom kolla isåfall?

    Ingen feber eller smärta, inte uttorkad, endast lös i magen?

  • Svar på tråden Diarre & kväljningar
  • Anonym (Reop)

    Känner inte igen det, men vill tipsa om att dricka vätskeersättning vid diarré. 

  • Anonym (Jo)

    Äter du gravidtillskott? Vet att en del är skarpa mot magen. Försök testa proviva eller vanlig fil. Hoppas du hittar något som hjälper 😊

  • Anonym (m)

    Jag hade tvärtom , var hård i magen .. Men fick iförsej veta senare att jag hade lätt hypotyreos under graviditeten och fick ta Levaxin så kan ju varit det också.

    Tror inte du behöver åka in till sjukhus om det inte är typ vattentunna diarrér hela tiden.. tror inte det har med graviditeten att göra men tror inte det är nån fara heller. Du kan ju dricka vätskeersättning.

Svar på tråden Diarre & kväljningar