• Anonym (Fsk)

    Förskollärare, hur blev din nya lön?

    Du som arbetar som förskollärare, har du haft årets lönesamtal?
    Vad fick du i påslag?
    Jag ska ha mitt samtal i veckan som kommer. Förra årets påslag var 500 kr före skatt. Året dessförinnan 350 kr. 
    Eftersom jag arbetar 85% så blir det ju inga märkbara höjningar. Ett par hundralappar. 

  • Svar på tråden Förskollärare, hur blev din nya lön?
  • Anonym (Förskollärare)

    Årets löneförhöjning; Kring 1500 kr. 
    Som lägst fick jag en höjning på 750 kr. 

  • Anonym (Fsk)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2024-05-18 19:18:18 följande:

    Årets löneförhöjning; Kring 1500 kr. 
    Som lägst fick jag en höjning på 750 kr. 


    Det var ju en bra höjning. 
    Får man fråga om hur din lön ligger och hur länge du arbetat?
    Jag har en lön på 36k.
     Har arbetat 30 år. Sitter som lärledare, organisationsgrupp, handledare. Besviken på mina senaste lönesamtal är det minsta man kan säga. Men så är det när man är på sin arbetsplats under många år. 
  • Anonym (Beatriz)
    Anonym (Fsk) skrev 2024-05-18 20:17:26 följande:
    Det var ju en bra höjning. 
    Får man fråga om hur din lön ligger och hur länge du arbetat?
    Jag har en lön på 36k.
     Har arbetat 30 år. Sitter som lärledare, organisationsgrupp, handledare. Besviken på mina senaste lönesamtal är det minsta man kan säga. Men så är det när man är på sin arbetsplats under många år. 
    Om du jobbar inom offentlig verksamhet så skulle jag begära ut lönelistor nu innan du har ditt samtal.