• Stardust74

    Alla dessa piller man ska ta om man vill bli gravid- VAD HJÄLPER?? (43+)

    Finns det verkligen piller som hjälper om man vill bli gravid efter 40? Tycker man läser att man ska ta det och det och det tredje och fjärde och alla dessa förkortningar?? Foten i munnen Finns det någon som VET att tex folsyra och ditten & datten verkligen fungerar eller är dessa piller något vi som vill bli gravida inbillar oss att det funkar?
    Jag är ju 43, min sambo och jag vill gärna ha ett barn tillsammans (han har inga) och som många andra så letar man ju efter saker som ska hjälpa oss att bli gravida. Jag har tre barn innan och det var inga problem att bli gravid på den tiden. Jag vet att kvaliteten på äggen försämras med tiden osv. Kanske är det helt enkelt bara tur om det blir nåt? 
    Vad har ni försökt med? Kanske någon som blivit gravid med hjälp av något?

  • Svar på tråden Alla dessa piller man ska ta om man vill bli gravid- VAD HJÄLPER?? (43+)
  • UndrandeSökare
    U76 skrev 2017-07-08 22:06:11 följande:
    Ägglossningen känner jag tydligt av varje månad, och gravid kan jag också bli. Det är ju bara att det ska stanna kvar. Vi har 3 barn sedan tidigare så tror egentligen att det bara är åldern som stället till det för oss. Jag testar med det jag har och tänkte prova borago vid mensens början. Så hoppas vi att det räcker.

    Lycka till
    Är det sån här du menar?
    www.shopping4net.se/Haelsokost/Haar-hud-naglar/Kosttillskott/Borago-Jamsrot.htm
  • U76
    UndrandeSökare skrev 2017-07-08 22:21:15 följande:

    Är det sån här du menar?

    www.shopping4net.se/Haelsokost/Haar-hud-naglar/Kosttillskott/Borago-Jamsrot.htm


    Ja precis, jag har 2 kompisar som fått flera misslyckade ivf försök. Men lyckades när de testade med borago, om det är slumpen eller att det faktiskt hjälpte vet jag inte. De är övertygade om att boragon hjälpte dem. Jag tänkte bara höra här om det bar fler som testat. Vad jag har fått till mig är 2 tabletter första mensdag sedan fram till äl.
  • U76

    Jag tänkte bara höra med er som äter/ ätit q10, jag har ätit det i ca 2 veckor och fick mycket kraftigare äl känningar än jag brukar och känner mig ganska uppsvälld. Någon som känner igen det? Eller är det bara jag denna månad? Kram

  • Stardust74

    Man är ju för gammal för att utredas som 40+, men om man nu tänker att man ska försöka förbättra äggkvaliten en aning, vilket preparat finns då att tillgå, som inte kräver recept? Och som är dokumenterat ska fungera?

  • VochG

    Hej,

    jag blev plötsligt spontagravid vid 40, 5 års alder, efter 4 år av manga (verkligen manga) IVF forsook med bl.a. två sena MF. Jag åt Ubiquinol och tog nog vanliga vitaminer också. Ingen aning om det var det som gjorde susen, men vi fick en underbar fantastisk liten lillebror (som snart fyller ett år).

    Jag kan också nämna att jag la om kostvanorna (började äta veganskt två dagar I veckan (maken också alltså) och mer vegetariskt over lag). Tränade också lite mer. Jag tror att det hade väldigt stor effect, men som sagt, man har ju ngen aning egentligen.

    Stort lycka till, ska hålla tummarna för er alla!

  • Flisan41
    Stardust74 skrev 2017-07-23 15:34:14 följande:

    Man är ju för gammal för att utredas som 40+, men om man nu tänker att man ska försöka förbättra äggkvaliten en aning, vilket preparat finns då att tillgå, som inte kräver recept? Och som är dokumenterat ska fungera?


    Både Dhea och melatonin sägs förbättra äggkvaliteten. Finns att köpa i utländska nätapotek som kosttillskott.
  • BeaKiddo

    Och jag åt Ubiquinol i två år utan någon som helst effekt. Eller ju, flera missfall blev det. Rena lotteriet.

    Den grymma sanningen är att ingenting fungerar. Hade något av de här preparaten haft bevisad effekt skulle de skrivas ut av varenda fertilitetsläkare. Som det är nu föder vår desperation samvetslösa kosttillskottstillverkare, det är allt.

  • Stardust74
    Flisan41 skrev 2017-08-26 15:59:32 följande:
    Både Dhea och melatonin sägs förbättra äggkvaliteten. Finns att köpa i utländska nätapotek som kosttillskott.
    Vet du några sajter där det finns att köpa, under vilket namn isf och det är väl isf lagligt?;)))
  • UndrandeSökare

    Stardust- Dhea går att köpa på svenska apotek mot recept. Det heter då Prasteron.

    Annars finns det att köpa på nätet på www.dhea.com

    Det räknas som receptfritt kosttillskott utomlands.

    Du kan tex köpa både dhea och melatonin receptfritt på apoteken i Aten (alla mediciner säljs receptfritt där t o m antibiotika).

  • Lunagirl

    Läs boken "It Starts with the Egg: How the Science of Egg Quality Can Help You Get Pregnant Naturally, Prevent Miscarriage, and Improve Your Odds in IVF" av REBECCA FETT. Finns massor av forskning och info att hämta där

Svar på tråden Alla dessa piller man ska ta om man vill bli gravid- VAD HJÄLPER?? (43+)