• Anonym (4 dagar och nätter på spahotell)

    Kan man räkna med att killkompis vill ligga?

    Om man åker bort en weekend eller vecka med en killkompis (straight och singel) och delar hotellrum, kan jag då räkna med att han vill ha sex med mig då? 

    Jag menar inte att han behöver försöka, men om jag försöker? Är det så gott som garanterat att han vill då? 

    Menar inte bara heller att jag frågar, utan kanske klär av mig naken, går över till hans säng och börjar kyssa honom?

    Är det över 90% chans att han vill?

  • Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (xxxx) skrev 2024-05-21 06:33:18 följande:
    Jag tycker att Casanovas svar var relevant. För din invändning "ska bisexuella inte få ha några vänner alls?", kommer ALLTID upp när det är en diskussion om en man och en kvinna som umgås som vänner. Det är inte relevant, eftersom de bisexuella och homosexuella - de som lever i den världen - har sina egna regler för relationer. Det är som Casanova säger, att i alla fall manliga homosexuella och bisexuella ofta har sexuella möten med många olika män, även med anonyma män på typ herrtoaletter och i parker. Även när de är i en relation. 

    Jonas och Marc har ju pratat öppet i media om detta. De hade massor av sexuella kontakter med andra män medan de var gifta, de menade att "sex är bara sex, men man får inte vara emotionellt otrogen". Så tänker ju inte heterosexuella. Vi brukar tycka att sex är den allra värsta otroheten. Vi kan bli irriterade även om vår make har en väninna som han pratar om emotionella saker med, men det är ändå inte ens i närheten av om de skulle ligga med varandra. Problemet är att vi är rädda för att den emotionella närheten ska leda till fysisk närhet också, som det ofta gör när en man och en kvinna kommer nära varandra. 

    Så det är HELT olika saker, sluta använda det argumentet!

    Jag har för övrigt själv förlorat ett par goda manliga vänner, när de träffade kvinnan i sitt liv och denna förbjöd vår nära relation. Det var tråkigt, men det var som det var. Jag accepterar det, eftersom jag inte heller skulle uppskatta att min man hade en nära relation med en annan kvinna, även om han försäkrade att de bara är vänner och att han aldrig skulle kunna tända på henne. Det här är livets villkor, och därför är det bra att investera i vänskapsrelationer med det egna könet också, för då utgör man inget hot mot en framtida partner.
    De killar jag känner som är bra pojkvänner/män har alla en sak gemensamt. De har killkompisar, inte tjejkompisar. Jag vet ju hur de beter sig ute när deras fruar inte är med. En del är genuina, andra inte så mycket.

    Jonas G är rätt ökänd även inom den sfären.
  • Anonym (hj)

    Alltså jag undrar vad som händer. Den här mannen vill att vi träffas privat, så det har vi gjort några gånger, ena gången är han väldigt flörtig, men rör mig inte, alla gånger pratar han väldigt mycket om sex, men kan plötsligt bli ambivalent och pratar om allvarliga saker. Han är alltid nykter när vi ses, medan jag alltid varit onykter, för han brukar höra av sig efter jag varit ute på krogen. Är jag för avklädd klär han på mig. Han ger mig komplimanger för hur jag ser ut men försöker inget fysiskt, det har bara hänt en gång att han rört mig på det sättet för rätt längesedan och då var han själv full. Är riktigt oklart vad han tänker faktiskt. Vill han att jag kastar mig över honom eller är han bara uttråkad, vill han faktiskt bara vara vänner? Han är absolut ingen blyg person, tvärtom.

  • Anonym (S)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-25 16:09:48 följande:

    Alltså jag undrar vad som händer. Den här mannen vill att vi träffas privat, så det har vi gjort några gånger, ena gången är han väldigt flörtig, men rör mig inte, alla gånger pratar han väldigt mycket om sex, men kan plötsligt bli ambivalent och pratar om allvarliga saker. Han är alltid nykter när vi ses, medan jag alltid varit onykter, för han brukar höra av sig efter jag varit ute på krogen. Är jag för avklädd klär han på mig. Han ger mig komplimanger för hur jag ser ut men försöker inget fysiskt, det har bara hänt en gång att han rört mig på det sättet för rätt längesedan och då var han själv full. Är riktigt oklart vad han tänker faktiskt. Vill han att jag kastar mig över honom eller är han bara uttråkad, vill han faktiskt bara vara vänner? Han är absolut ingen blyg person, tvärtom.


    Låter som en klok man du ska vara rädd om vare sig om det bara fortsätter som vänskap eller blir mer. Tänker att det finns 2 möjliga senarier här. Antingen så vill han mer men han inte vill ta steget när du druckit. Eller så är han en väldigt omhändertagande vän som faktiskt pårikigt vill ditt bästa. Om jag var du skulle jag träffa honom nykter och se hur han är :) 
  • Anonym (hj)
    Anonym (S) skrev 2024-05-25 16:42:33 följande:
    Låter som en klok man du ska vara rädd om vare sig om det bara fortsätter som vänskap eller blir mer. Tänker att det finns 2 möjliga senarier här. Antingen så vill han mer men han inte vill ta steget när du druckit. Eller så är han en väldigt omhändertagande vän som faktiskt pårikigt vill ditt bästa. Om jag var du skulle jag träffa honom nykter och se hur han är :) 
    Han vet ju att jag sexuellt inte tycker han är ointressant, och han har också uttalat sånt i nyktert tillstånd, men vagt. Vi träffas ofta nyktra, men då är vi kollegor, så en helt annan roll.

    Han ber mig inte ses privat när jag är nykter, han verkar gilla att träffa mig onykter och ta hand om mig. 
  • Anonym (S)

    Då kan det vara så att han bara gillar att omhänderta dig. Men träffa han privat och nykter några gånger? Säger han nej till att träffa dig om du skulle bjuda honom när du är nykter?


    Anonym (hj) skrev 2024-05-25 17:08:45 följande:
    Han vet ju att jag sexuellt inte tycker han är ointressant, och han har också uttalat sånt i nyktert tillstånd, men vagt. Vi träffas ofta nyktra, men då är vi kollegor, så en helt annan roll.

    Han ber mig inte ses privat när jag är nykter, han verkar gilla att träffa mig onykter och ta hand om mig. 
  • Anonym (hj)
    Anonym (S) skrev 2024-05-25 17:51:36 följande:

    Då kan det vara så att han bara gillar att omhänderta dig. Men träffa han privat och nykter några gånger? Säger han nej till att träffa dig om du skulle bjuda honom när du är nykter?


    Nej, han skulle nog säga ja om jag frågar, men jag är ganska blyg, så jag pratar mycket mindre. Det kanske är det han gillar med mig onykter.
  • molly50
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-25 08:43:01 följande:
    Det förekommer otroligt mycket otrohet i den världen (homovärlden).

    Jag har ingen stark åsikt om den saken faktiskt. Det rimliga vore kanske att inte umgås ensamma med andra inom den sfären.
    Men om den ena parten i ett förhållande är bi och den andra är hetero,ska den som är bi då inte få ha några vänner alls?
    Kan du svara på det?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (xxxx) skrev 2024-05-25 09:24:27 följande:
    Det kan ju inte "man" avgöra, utan folk är olika precis som du också skriver. Vilka risker de vill ta, vad de kan acceptera. Vissa som är tillsammans med en bisexuell person (här tänker jag nog i synnerhet på en heterokvinna som blir tillsammans med en bisexuell man) kanske förbjuder honom att umgås ensam med nära vänner av båda könen, ja. Eller sätter det villkoret för deras relation. För att hon inte orkar leva med oron. Och då är det upp till honom att ta budet eller göra slut så att säga. 
    Så varför påstod du då att det inte är relevant?  Det är ju relevant för alla i så fall, om du har rätt i detta.
  • Anonym (S)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-25 17:59:10 följande:
    Nej, han skulle nog säga ja om jag frågar, men jag är ganska blyg, så jag pratar mycket mindre. Det kanske är det han gillar med mig onykter.
    Utmana dig själv och bjud ut han när du är nykter :) Annars kanske du ångrar dig sen 
  • Anonym (g)
    Anonym (S) skrev 2024-05-26 21:56:16 följande:
    Utmana dig själv och bjud ut han när du är nykter :) Annars kanske du ångrar dig sen 
    Fast hon är ju intresserad av honom på ett sexuellt sätt så ingen bra idé. Dessutom är han ingen riktig vän ändå. Män som sexualiserar sina väninnor förtjänar inte kvinnliga vänner.
  • Anonym (g)

    Det skulle naturligtvis stått - hon är INTE intresserad av sin manlige kompis sexuellt. Något medlemmen också redan påpekat. 

  • Anonym (hj)
    Anonym (S) skrev 2024-05-26 21:56:16 följande:
    Utmana dig själv och bjud ut han när du är nykter :) Annars kanske du ångrar dig sen 
    Jag gjorde det onykter, men han sa ja.
  • Anonym (S)
    Anonym (hj) skrev 2024-05-26 22:10:59 följande:
    Jag gjorde det onykter, men han sa ja.
    Vad kul. Skriv gärna hur det gått efteråt 🙂
Svar på tråden Kan man räkna med att killkompis vill ligga?