• Anonym (Nyfiken)

    Lack och läder

    Hej,

    Jag är en man runt 50 som tycker det är mycket snyggt och sexigt med kvinnor som klär sig i t ex lackbyxor, skinnkläder och stövlar (gärna lårhöga).
    Jag hade gärna sett fler kvinnor klä sig i detta.

    Jag är lite nyfiken på frågorna nedan. Kanske skulle postat i annan kategori men lägger den här då ordet sexig väger tungt för mig.

    Hur ser ni kvinnor på klädval som dessa?
    Vad anser ni kvinnor som inte använder denna typ av kläder om detta?
    Finns ni kvinnor som skulle vilja klä er lite mer vågat men inte riktigt ?vågar??

  • Svar på tråden Lack och läder
  • Anonym (Lackis)
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-11 01:07:10 följande:
    Jag tänker inte på kläder här bara utan också många andra knäppa beteenden som vissa pervon känner att de måste ventilera om på ett familjedrivet forum som detta. 

     


    Kan du inte bara lämna människor i fred. Ingen som tvingar dig att läsa

  • AndreaBD
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-05-19 20:34:13 följande:
    Nej, det har dom inte. Fetischer står nämligen för ett avvikande sexuellt beteende eller preferenser, d.v.s., något som majoriteten av befolkningen inte ägnar sig åt.
    Jag tror att du har fel där. Det finns ju så många olika fetischer och jag har sett ganska höga siffror/procenttal på vissa. T.ex. har jag hört att ungefär en tredjedel av alla män skulle ha en sko/stövlar/fot- fetisch. Och sedan har man MÅNGA andra fetischer. Okej, teoretiskt kan man tänka sig att det är samma personer som också har skofetischen? Men... jag HAR träffat på folk som INTE har skofetisch, utan andra fetischer. 

    Facit: Jag tror att mer än hälften av alla människor har en fetisch. Och då räknar jag förstås inte bara såna som har en jättestark läggning och vill ha det hela tiden och jämnt, utan just alla som har fetischen, mer eller mindre. 
  • AndreaBD
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-05-12 00:52:21 följande:
    Jag talar för alla normala kvinnor som inte har sexuella störningar jo. Och för kvinnor som faktiskt är kvinnor och inte män som gömmer sig bakom kvinnliga nick.

    Och igen - sex och samlevnad på detta forum inbegriper inte sexnoveller eller sexchattande utan är menat att diskuteras neutralt. 
    Snälla du - du får VERKLIGEN bara tala för dig själv. De flesta "normala" kvinnor håller nog inte med dig. 
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-10 01:13:09 följande:
    Då måste du vara hyfsat blind. Finns massvis med asociala kufar härinne som försöker pådyvla vanliga människor sina egna perversioner och vågar man säga emot dessa störda typer så blir man stämplad som tillknäppt och frikyrklig.

    Lite lustigt faktiskt med tanke på att de flesta svenskar inte är ett dugg religiösa idag. Inte på det sättet iallafall. Man behöver liksom inte vara religiös för att känna avsmak inför skruvade beteenden. 

    Lack och läderplagg är fult, vulgärt, ohygieniskt och obekvämt. Tacksam är jag att ingen man jag hittills mött uttryckt en så dålig smak i sina egna sexuella preferenser. 
    Du verkar ju själv vara rätt social....med dina obehärskade rallarsvingar åt alla håll. Skrattande
  • Anonym (Tröttsamma män)
    PunkPyret skrev 2024-06-12 22:56:00 följande:
    Du verkar ju själv vara rätt social....med dina obehärskade rallarsvingar åt alla håll. Skrattande
    Jag är normal, till skillnad från alla sjuka incelautister som aldrig får nåt och därför måste utveckla en massa knäppa perversioner till följd av sin egen desperation. 
  • Anonym (Tröttsamma män)
    AndreaBD skrev 2024-06-12 14:09:05 följande:
    Snälla du - du får VERKLIGEN bara tala för dig själv. De flesta "normala" kvinnor håller nog inte med dig. 
    Normala kvinnor ägnar sig inte åt porrskadade perversioner. Sånt syns mest hos psykskadade kvinnor med sexuella trauman i bagaget. De borde uppsöka en psykolog istället. 
  • Anonym (Tröttsamma män)
    AndreaBD skrev 2024-06-12 14:03:09 följande:
    Jag tror att du har fel där. Det finns ju så många olika fetischer och jag har sett ganska höga siffror/procenttal på vissa. T.ex. har jag hört att ungefär en tredjedel av alla män skulle ha en sko/stövlar/fot- fetisch. Och sedan har man MÅNGA andra fetischer. Okej, teoretiskt kan man tänka sig att det är samma personer som också har skofetischen? Men... jag HAR träffat på folk som INTE har skofetisch, utan andra fetischer. 

    Facit: Jag tror att mer än hälften av alla människor har en fetisch. Och då räknar jag förstås inte bara såna som har en jättestark läggning och vill ha det hela tiden och jämnt, utan just alla som har fetischen, mer eller mindre. 
    Du är den som har fel. 

    Fetischer är inte normala utan avvikande, d.v.s., något som en minoritet av  människor ägnar sig åt p.g.a. att de bär på psykologiska störningar. 

    Hade fetischer varit nåt normalt så hade det inte funnits nån anledning att ge dem just den benämningen utan då hade de kallats "normalt" istället. Vilket de alltså inte är. 
  • Anonym (Tröttsamma män)
    Anonym (Lackis) skrev 2024-06-12 13:55:28 följande:

     


    Kan du inte bara lämna människor i fred. Ingen som tvingar dig att läsa


    Då får du sluta tilltala mig. Så länge som mina inlägg citeras så kommer jag också att svara. Handling och konsekvens förstår du dig på kanske?

    Sluta själv med att läsa mina texter istället om du nu blir så upprörd av dem. 
  • AndreaBD
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-13 02:01:28 följande:
    Normala kvinnor ägnar sig inte åt porrskadade perversioner. Sånt syns mest hos psykskadade kvinnor med sexuella trauman i bagaget. De borde uppsöka en psykolog istället. 
    Det finns en akademisk avhandling om temat som visar att det är tvärtom. Jag vet inte om jag hittar den just nu, men jag vet bestämt att den finns, jag har nämligen lyssnat på ett tal av kvinnan som skrev den. Jag kan leta lite snabbt...

    Det KAN vara det här. Men det finns en hel del studier numera:

    feber.se/vetenskap/bdsm-folk-har-battre-mental-halsa/273457/
  • AndreaBD
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-13 02:05:08 följande:
    Du är den som har fel. 

    Fetischer är inte normala utan avvikande, d.v.s., något som en minoritet av  människor ägnar sig åt p.g.a. att de bär på psykologiska störningar. 

    Hade fetischer varit nåt normalt så hade det inte funnits nån anledning att ge dem just den benämningen utan då hade de kallats "normalt" istället. Vilket de alltså inte är. 
    Du är den som har fördomar. Och dessa fördomar har ju motbevisats av en hel del forskning. Jag gav dig länk om en studie om BDSM som visar att utövare har BÄTTRE mental hälsa än "normalbefolkningen". Men det finns mycket mer. 

    Och även om både fetischer, BDSM, transsexualitet och också homosexualitet har en gång ansetts vara psykiska sjukdomar, så är ju detta helt förlegat numera. Har du barn? Vad tror du de lär sig i skolans sexualundervisning? Att hetro är det normala och att allt annat är perverst? Eller att det är okej med andra varianter? 
  • Anonym (Tröttsamma män)
    AndreaBD skrev 2024-06-13 16:28:03 följande:
    Det finns en akademisk avhandling om temat som visar att det är tvärtom. Jag vet inte om jag hittar den just nu, men jag vet bestämt att den finns, jag har nämligen lyssnat på ett tal av kvinnan som skrev den. Jag kan leta lite snabbt...

    Det KAN vara det här. Men det finns en hel del studier numera:

    feber.se/vetenskap/bdsm-folk-har-battre-mental-halsa/273457/
    Bryr mig inte om dina partiska och PK-influerade bluffforskningsrapporter. Att vara avvikande sexuellt är inte att vara normal som sagt. Snarare ett tecken på att man är en sexuellt frustrerad incel som utvecklat en porrskada till följd av sitt eget missbruk. 

    Eller en fet och uttjänt pensionär som desperat försöker göra sig själv attraktiv på marknaden igen genom att låtsas vara "kinky" och spännande. Patetiskt är det, inget annat.
  • Anonym (Tröttsamma män)
    AndreaBD skrev 2024-06-13 16:34:15 följande:
    Du är den som har fördomar. Och dessa fördomar har ju motbevisats av en hel del forskning. Jag gav dig länk om en studie om BDSM som visar att utövare har BÄTTRE mental hälsa än "normalbefolkningen". Men det finns mycket mer. 

    Och även om både fetischer, BDSM, transsexualitet och också homosexualitet har en gång ansetts vara psykiska sjukdomar, så är ju detta helt förlegat numera. Har du barn? Vad tror du de lär sig i skolans sexualundervisning? Att hetro är det normala och att allt annat är perverst? Eller att det är okej med andra varianter? 
    Nej, jag är snarare realistisk. Och med en sexualitet som inte är skadad och avtrubbad. Därför behöver inte jag utveckla en massa knäppa perversioner för att känna något.

    Varför drar du in homosexualitet i diskussionen? Att vara gay är en läggning som man föds med. Kinks och perversioner som utvecklas till följd av sexuella trauman eller psykiska störningar som Borderline.
  • AndreaBD
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-14 00:33:07 följande:
    Bryr mig inte om dina partiska och PK-influerade bluffforskningsrapporter. Att vara avvikande sexuellt är inte att vara normal som sagt. Snarare ett tecken på att man är en sexuellt frustrerad incel som utvecklat en porrskada till följd av sitt eget missbruk. 

    Eller en fet och uttjänt pensionär som desperat försöker göra sig själv attraktiv på marknaden igen genom att låtsas vara "kinky" och spännande. Patetiskt är det, inget annat.
    Jag ska inte försöka övertyga dig, det är inte värt besväret. Jag vet att du har fel och du är den enda som det är synd om. Andra har ju ett rikt sexliv. Och om man är nöjd och lycklig med det, så har man inget behov att gnälla och vara negativ om vad andra tycker om. 

    Varje människa har sin egen sexuella läggning och den brukar vara ganska bestämd, dvs. den ändras knappt under livets gång. Och det brukar bildas tidigt, före puberteten. Alla som har kinks eller en läggning till BDSM, eller som är trans eller homo/bi... m.m. det brukar finnas där ungefär i 9/10-års-åldern. Det är bara min egen hobbymässiga "forskning". Dvs. jag har frågat många och läst lite om det för att jag tyckte det var intressant NÄR en sexuell läggning uppstår. Det är tidigt. Det uppstår inte genom porr - sånt skulle aldrig påverka så mycket. 

    Och nej, jag är ingen incel, jag är "äldre" kvinna med mycket livserfarenhet. I en lycklig relation. Inte fet heller. 
  • AndreaBD
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-14 00:37:38 följande:
    Nej, jag är snarare realistisk. Och med en sexualitet som inte är skadad och avtrubbad. Därför behöver inte jag utveckla en massa knäppa perversioner för att känna något.

    Varför drar du in homosexualitet i diskussionen? Att vara gay är en läggning som man föds med. Kinks och perversioner som utvecklas till följd av sexuella trauman eller psykiska störningar som Borderline.
    Du låter faktiskt avtrubbad. Man utvecklar inte "knäppa perversioner" i vuxen ålder. De uppstår i barndomen. Garanterat. 

    Realistisk kan du högst vara i en liten bubbla. Varför jag "drar in" homosexualitet"? Självklart för att det är precis samma sak, en sexuell läggning. Okej, det kan vara skillnad mellan t.ex. en bdsm-läggning (som man antagligen också födds med, eller kanske många präglas också i barndomen) och enskilda kinks. Enskilda kinks - jag har hört av flera män som gillar stövlar att de gillade när mamma hade stövlar. Andra har utvecklat kinks för t.ex. handbojor eller bondage när de lekt indianer som barn. Vill man förhindra det, så har man mycket man ska hålla barn bort ifrån. Och antagligen måste de ju ha något medfödd anlag, kanske ett gen som aktiveras - för att utveckla en kink av att mamma hade stövlar ibland. Låter troligt. 

    Du vet inte mycket om trauman eller psykiska störningar. Jag har en styvdotter och en vännina med Borderline. Nej, de utvecklar inte kinks och perversioner. De är upptagna av så många andra problem. Och sexuella trauman - där har jag tyvärr också drabbade bland närastående personer. De kan få allt möjligt, men det vanliga är ätstörningar, depressioner, PTSD. I akuta faser kan de bli asexuella eller promiskuösa. Men kinks har jag inte sett. Men om du hellre tror på dina egna fördomar - mycket av detta är så gamla, förlegade saker - så är det ingen idé att jag lägger allt för mycket tid på det.....
  • PunkPyret
    Anonym (Tröttsamma män) skrev 2024-06-14 00:33:07 följande:
    Bryr mig inte om dina partiska och PK-influerade bluffforskningsrapporter. Att vara avvikande sexuellt är inte att vara normal som sagt. Snarare ett tecken på att man är en sexuellt frustrerad incel som utvecklat en porrskada till följd av sitt eget missbruk. 

    Eller en fet och uttjänt pensionär som desperat försöker göra sig själv attraktiv på marknaden igen genom att låtsas vara "kinky" och spännande. Patetiskt är det, inget annat.
    Visst är det konstigt? Fast du egenhändigt har utnämnt dig själv till talesman för ¨alla normala¨ människor - så är det inte en enda som håller med dig här på FL. 
    Förresten, varför ska man vara normal?
  • Lazzi

    Normal är ju olika för olika människor du ser saker olika 
    Är ju de som är så bra att vi är olika 

Svar på tråden Lack och läder