• Drbutt

    Stringkalsonger

    Har en lite fundering, jag har länge varit användare av stringkalsonger, totalt ca 15 år, varav dom 7 senaste åren har jag enbart använt och ägt string. 


    I början av mitt användande var det väldigt svårt att hitta ställen som sålde string för män. Numer med internet är det väldigt enkelt. 


     


    Därav kommer min fråga, är det många män som idag använder sig av string? Det säljs lite överallt online, samt att tyda på recensioner på dessa onlinebutiker så finns det gott om användare. 


     


    Tänker även att trenden med träningstights, tightare byxor gjort att kanske fler börjat använda stringkalsonger. 


     


    Använder du string? Vet du någon som gör de? Börjar det bli accepterat? Visar du att du använder det eller gömmer du de? 


     


     


     

  • Svar på tråden Stringkalsonger
  • Anonym (Blä)
    Drbutt skrev 2024-05-17 07:44:35 följande:

    Känner att det här tar lite väl stort utrymme nu, jag vill inte att tråden blir något annat än vad den är tänkt till. 


    Vi har fått höra din åsikt och är tacksam för de. 


    Förstår att det finns många åsikter ang detta kontroversiella plagg. 


    Tycker man inte om det man ser så kan man helt enkelt vända blicken åt ett annat håll :) 


    När ni felaktigt går in här och anklagar mig för att vara hatisk och fördomsfull så får ni också räkna med att jag svarar i tråden och motsäger era lögner.

    Detta handlar inte om vare sig hat eller fördomar utan om personlig klädsmak. 
  • Drbutt
    Anonym (Blä) skrev 2024-05-17 23:24:14 följande:
    När ni felaktigt går in här och anklagar mig för att vara hatisk och fördomsfull så får ni också räkna med att jag svarar i tråden och motsäger era lögner.

    Detta handlar inte om vare sig hat eller fördomar utan om personlig klädsmak. 
    Jag kan tycka att det ligger en viss fördomsfullhet i att påstå att män i string är homosexuella och att ingen man heller skulle tycka en kvinna i lösa underkläder kan vara sexig.

    Men helt rätt i att det är din personliga klädsmak, och nu har vi fått höra den :) 
  • Anonym (T30)

    Okej förlåt, jag är inte man, och jag använder sällan string, men känner att jag vill ge en liten motvikt till signaturen Blä. Som straight kvinna kan jag ärligt säga att jag hade uppskattat en man i string. På stranden eller hemma i sovrummet, spelar ingen roll. "Sexig" sitter i sättet att föra sig, och någon som klär sig efter vad han själv tycker om istället för att böja sig efter normen är sexig på riktigt. Och dessutom blir ju en snygg bak mer framträdande i string oavsett kön. Så heja er grabbar!

  • Drbutt
    Anonym (T30) skrev 2024-05-18 22:00:21 följande:

    Okej förlåt, jag är inte man, och jag använder sällan string, men känner att jag vill ge en liten motvikt till signaturen Blä. Som straight kvinna kan jag ärligt säga att jag hade uppskattat en man i string. På stranden eller hemma i sovrummet, spelar ingen roll. "Sexig" sitter i sättet att föra sig, och någon som klär sig efter vad han själv tycker om istället för att böja sig efter normen är sexig på riktigt. Och dessutom blir ju en snygg bak mer framträdande i string oavsett kön. Så heja er grabbar!


    Fantastisk, vad kul att du ville berätta:)  hoppas du kan finna dig en man som bär upp ett par string :) 
  • Anonym (Blä)
    Drbutt skrev 2024-05-18 21:37:17 följande:
    Jag kan tycka att det ligger en viss fördomsfullhet i att påstå att män i string är homosexuella och att ingen man heller skulle tycka en kvinna i lösa underkläder kan vara sexig.

    Men helt rätt i att det är din personliga klädsmak, och nu har vi fått höra den :) 
    Fast jag har aldrig sagt att stringbärande män är homosexuella. Däremot att det ger ett väldigt gay intryck och påminner om homosexuella mäns smak och stil.

    Dessutom är det långt vanligare att kvinnor bär string än att män gör det. Därav att det dessutom lämnar ett ganska feminint intryck.

    En tredje aspekt är hygien. Inte så fräscht för banan och nötter att klämmas ihop på det där sättet i fukt och värme. Hello svampinfektion och eksem. 
  • Anonym (inte)

    Men är det inte ohygieniskt att ha den där tygsträngen så nära där bak? Måste vara väldigt obehagligt.

  • Drbutt
    Anonym (Blä) skrev 2024-05-19 01:54:16 följande:
    Fast jag har aldrig sagt att stringbärande män är homosexuella. Däremot att det ger ett väldigt gay intryck och påminner om homosexuella mäns smak och stil.

    Dessutom är det långt vanligare att kvinnor bär string än att män gör det. Därav att det dessutom lämnar ett ganska feminint intryck.

    En tredje aspekt är hygien. Inte så fräscht för banan och nötter att klämmas ihop på det där sättet i fukt och värme. Hello svampinfektion och eksem. 

    Kan tycka att det fortfarande är fördomsfullt att mena på att homosexuella klär sig på ett visst sätt. 


    kan vara att det lämnar ett feminint intryck, men det är endast på grund av att många anser att det är en plagg för kvinnor. 


    Din tredje aspekt stämmer inte, det är betydligt svalare med string än tex boxers. Har haft string såpass länge utan någon form av komplikationer. Utgår från att dom flesta sköter sin hygien såpass att sånt är en ickefråga 

  • Anonym (Blä)
    Drbutt skrev 2024-05-20 09:19:02 följande:

    Kan tycka att det fortfarande är fördomsfullt att mena på att homosexuella klär sig på ett visst sätt. 


    kan vara att det lämnar ett feminint intryck, men det är endast på grund av att många anser att det är en plagg för kvinnor. 


    Din tredje aspekt stämmer inte, det är betydligt svalare med string än tex boxers. Har haft string såpass länge utan någon form av komplikationer. Utgår från att dom flesta sköter sin hygien såpass att sånt är en ickefråga 


    Många gaymän är kvinnliga jo och string ses primärt som ett feminint plagg då såpass få män bär string. Klänning är också ett feminint plagg av samma anledning.

    Jo, det stämmer visst. Jag litar mer på vad gynekologer rekommenderar i underklädesväg än icke-läkare.

    Dessutom är det äckligt med alla bakterier som geggas in i snöret som går rakt upp i ändan. Det går inte att tvätta bort e-coli. Sånt finns alltid vid ändöppningen. Riktigt ofräscht att gå omkring en hel dag med string därav.


     

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    Drbutt skrev 2024-01-30 18:16:57 följande:

    Kan hålla med dig om att det inte ser bekvämt ut. men efter år av användning så vill jag numer påstå att boxer är extremt mycket mer obekvämt. 


    string håller allt på plats och man känner sig smidig på ett härligt sätt, kanske du borde testa? 


    Att ett par boxer inte håller paketet på plats är enbart för att du valt fel boxer. Jag kör numer endast boxer från Norska ComfyBalls, det var en mirakelkänsla att ta på sig dem och jag kommer ihåg att jag beskrev det som att man går runt med känslan av att frugan håller sin hand runt paketet hela dagen. Första tiden med ComfyBalls boxers gick jag runt med mysballe hela dagarna. Skulle själv aldrig få för mig att gå runt i string pga hygieniska skäl, jag har ett jävligt hårigt arsle och det är svårt att torka sig ren efter nr.2, torkar med våtservetter men efter nån timme är jag oftast tvungen att gå och torka mig igen då det läckt en del avföring från tarmen, det är inget som kommer så långt ut som att det blir bromsspår i kallingarna, men med string skulle det ju definitivt bli ett problem.
  • Tobenen

    Rakt och ärligt svar. Jag har själv funderat på att testa Comfy balls. Efter din recension kommer jag att beställa ett par!


    Anonym (Man) skrev 2024-05-31 09:37:01 följande:
    Att ett par boxer inte håller paketet på plats är enbart för att du valt fel boxer. Jag kör numer endast boxer från Norska ComfyBalls, det var en mirakelkänsla att ta på sig dem och jag kommer ihåg att jag beskrev det som att man går runt med känslan av att frugan håller sin hand runt paketet hela dagen. Första tiden med ComfyBalls boxers gick jag runt med mysballe hela dagarna. Skulle själv aldrig få för mig att gå runt i string pga hygieniska skäl, jag har ett jävligt hårigt arsle och det är svårt att torka sig ren efter nr.2, torkar med våtservetter men efter nån timme är jag oftast tvungen att gå och torka mig igen då det läckt en del avföring från tarmen, det är inget som kommer så långt ut som att det blir bromsspår i kallingarna, men med string skulle det ju definitivt bli ett problem.
  • Anonym (Man)
    Tobenen skrev 2024-05-31 14:19:12 följande:

    Rakt och ärligt svar. Jag har själv funderat på att testa Comfy balls. Efter din recension kommer jag att beställa ett par!


    Gört! Återkom gärna med du själv tyckte om dem!
  • FarTill4

    Jodå, har använt ett antal år vid det här laget. Mest när jag vill buda min särbo då hon går igång på det. Har på mig dem enstaka gånger under bara för att...

Svar på tråden Stringkalsonger