• Anonym (Åke)

    "Trött på att runka". Hur låter det i en dejtingprofil?

    Tankar om det.
    Roligt, sjukt, knäppt, nyskapande eller vad?

  • Svar på tråden "Trött på att runka". Hur låter det i en dejtingprofil?
  • Mandel
    Anonym (Ha ha) skrev 2024-05-21 08:03:47 följande:
    Som sagt, kriminellas favoritmärke.

    Hoppas du kör automat, så högerhanden är fri för lek. Det gillar nog damerna. 
    De velourmän som numera är BMW-säljare vägrar sälja annat än automat.

    Blev skitförbannad när pojkspolingen till och med kallade in en kollega och nöjt skrattande berättade att jag ville ha en manuell bil. Sedan skrattade de tillsammans.
    - Du förstår lilla damen att det finns ingen andrahandsmarknad för manuella bilar idag.
    Att jag tänkt köpa bilen kontant och således borde varit mitt bekymmer att lösa den dagen jag skulle vilja sälja den föll honom aldrig in.
    Gick därifrån och han slapp tjäna pengar på en nybilsförsäljning för många hundratusen...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (?)
    Mandel skrev 2024-05-22 15:20:02 följande:
    De velourmän som numera är BMW-säljare vägrar sälja annat än automat.

    Blev skitförbannad när pojkspolingen till och med kallade in en kollega och nöjt skrattande berättade att jag ville ha en manuell bil. Sedan skrattade de tillsammans.
    - Du förstår lilla damen att det finns ingen andrahandsmarknad för manuella bilar idag.
    Att jag tänkt köpa bilen kontant och således borde varit mitt bekymmer att lösa den dagen jag skulle vilja sälja den föll honom aldrig in.
    Gick därifrån och han slapp tjäna pengar på en nybilsförsäljning för många hundratusen...
    Håller i sak med försäljaren men har svårt att tro att det gått till på detta sätt.
    Har själv sålt bil och har svårt att tro att någon skulle uppträda på det viset. 
    Jag hade t.ex en kund som inte ville ha centrallås, om man skulle köra över en kajkant så skulle det kortsluta och man kan då inte komma ur bilen. Av samma anledning ville inte kunden ha elhissar till fönstren.
    En annan skulle promt ha en två-dörrars med anledning av att:
    -Det är två dörrar mindre som kan rosta!
    Då kanske man inte ska ha någon bil alls - då finns ju inget som kan rosta.
    Sånt får man ta och skulle det nu ha gått till som du beskriver, vilket jag har svårt att tro så är det fruktansvärt dåligt.
    Däremot har så många privatkunder känslan av makt bara för att de ska köpa en ny bil så de blir totalt maktfullkomliga.
    Men får väl gratulera till att du slipper åka runt i en Södertälje-Amazon i alla fall
  • Anonym (Åke)
    Anonym (?) skrev 2024-05-21 22:18:37 följande:
    Du är nu anmäld som oseriös användare, så får vi se vart det leder?
    Hur menar du? Är jag polisanmäld? För vad?
    Pratade med tjejerna på jobbet idag om frasen "trött på att runka" och de menade att den inte är optimal.
  • Auditanne
    Mandel skrev 2024-05-22 15:13:23 följande:
    Men hur skulle du märka det?
    Misstänker att det inte är något man kläcker ur sig det första man gör när man dejtar någon. Bara för att man är bi så behöver man ju inte ha sex med både män och kvinnor samtidigt utan mer att man kan bli attraherad av någon oavsett kön och om man blivit attraherad/kär så håller sig väl en bi-person till just den personen oavsett om det är en man eller kvinna.

    Skulle du bli kär i en man som efter x-antal månaders dejtande när ni verkligen blivit seriösa/exklusiva och först då känner att han verkligen kan lita på dig och då berättar att han är bi - skulle du lämna då?
    Tror inte att jag behöver oroa mig för den saken. Män i min ålder har allt som oftast hunnit bli mogna nog att vara trygga i sig själva och stå för vilka de är. 

    Jag hade ju varit tydlig med mina tankar om bimän redan i en dejtingprofil och ser det inte som trovärdigt att vuxna bimän i mitt ålderspann skulle ta kontakt med mig och ljuga om sin egen sexuella historik, bara i förhoppning om att de ska få ligga. Sånt bedrägligt beteende hör mer ungdomen till. 
  • Auditanne
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-21 05:46:25 följande:
    Håller med dig till 100%.
    En snöboll i helvetet skulle ha större chans än en sådan man hos mig.

    (Fast nu kommer du snart få höra att män i klänning VISST är helt ok  och jättenormalt.)
    Ja, eller hur? Och meningar som "alla andra kvinnor struntar i om deras kille har blivit påsatt av andra män" Drömmer

    Rena lögner yttrade av förmodade tvestjärtar då.
  • Mandel
    Anonym (?) skrev 2024-05-22 17:19:06 följande:
    Håller i sak med försäljaren men har svårt att tro att det gått till på detta sätt.
    Har själv sålt bil och har svårt att tro att någon skulle uppträda på det viset. 
    Jag hade t.ex en kund som inte ville ha centrallås, om man skulle köra över en kajkant så skulle det kortsluta och man kan då inte komma ur bilen. Av samma anledning ville inte kunden ha elhissar till fönstren.
    En annan skulle promt ha en två-dörrars med anledning av att:
    -Det är två dörrar mindre som kan rosta!
    Då kanske man inte ska ha någon bil alls - då finns ju inget som kan rosta.
    Sånt får man ta och skulle det nu ha gått till som du beskriver, vilket jag har svårt att tro så är det fruktansvärt dåligt.
    Däremot har så många privatkunder känslan av makt bara för att de ska köpa en ny bil så de blir totalt maktfullkomliga.
    Men får väl gratulera till att du slipper åka runt i en Södertälje-Amazon i alla fall
    Om du bara visste vad mycket konstiga bemötanden jag fått genom åren av män. Detta "lilla gumman" det där begriper inte du får mig att se rött. 
    Och att det förutsätts att jag inte har pengar och även saknar kunskap om saker och ting.

    Det går ju inte att jämföra körglädjen i en manuell bakhjulsdriven bil mot en automat med oftast framhjulsdrift.
    Har kört mercedes som också är bakhjulsdrivna, men med automatlåda och visst blir det roligare om man kopplar ur elektroniken för antispinn och antisladd, men går ändå inte att jämföra med en manuell låda.

    Jag skulle även helst vilja ha en mekanisk handbroms också och så ville jag ha en med ordentlig motor och med dragkrok.
    Omöjliga önskningar tydligen enligt de icke säljfokuserade säljarna av BMW i min stad. De var ju till och med så usla säljare att de inte fick mig att vilja ha något annat - sälja in något annat, utan jag blev mest arg över deras skrattande. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Ascendere
    Mandel skrev 2024-05-23 13:40:26 följande:
    Om du bara visste vad mycket konstiga bemötanden jag fått genom åren av män. Detta "lilla gumman" det där begriper inte du får mig att se rött. 
    Och att det förutsätts att jag inte har pengar och även saknar kunskap om saker och ting.

    Det går ju inte att jämföra körglädjen i en manuell bakhjulsdriven bil mot en automat med oftast framhjulsdrift.
    Har kört mercedes som också är bakhjulsdrivna, men med automatlåda och visst blir det roligare om man kopplar ur elektroniken för antispinn och antisladd, men går ändå inte att jämföra med en manuell låda.

    Jag skulle även helst vilja ha en mekanisk handbroms också och så ville jag ha en med ordentlig motor och med dragkrok.
    Omöjliga önskningar tydligen enligt de icke säljfokuserade säljarna av BMW i min stad. De var ju till och med så usla säljare att de inte fick mig att vilja ha något annat - sälja in något annat, utan jag blev mest arg över deras skrattande. 
    Min människokännedom säger mig att din drömbil (även om du inte vågar erkänna det) är en svart, trimmad Volvo 740 med flames på motorhuven 
  • Mandel
    Ascendere skrev 2024-05-24 07:31:36 följande:
    Min människokännedom säger mig att din drömbil (även om du inte vågar erkänna det) är en svart, trimmad Volvo 740 med flames på motorhuven 
    Skrattande

    Hade de funnits i modern variant så hade jag köpt en, men definitivt inga dekaler eller stripes på bilen! Aldrig!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Sk007
    Mandel skrev 2024-05-23 13:40:26 följande:
    Om du bara visste vad mycket konstiga bemötanden jag fått genom åren av män. Detta "lilla gumman" det där begriper inte du får mig att se rött. 
    Och att det förutsätts att jag inte har pengar och även saknar kunskap om saker och ting.

    Det går ju inte att jämföra körglädjen i en manuell bakhjulsdriven bil mot en automat med oftast framhjulsdrift.
    Har kört mercedes som också är bakhjulsdrivna, men med automatlåda och visst blir det roligare om man kopplar ur elektroniken för antispinn och antisladd, men går ändå inte att jämföra med en manuell låda.

    Jag skulle även helst vilja ha en mekanisk handbroms också och så ville jag ha en med ordentlig motor och med dragkrok.
    Omöjliga önskningar tydligen enligt de icke säljfokuserade säljarna av BMW i min stad. De var ju till och med så usla säljare att de inte fick mig att vilja ha något annat - sälja in något annat, utan jag blev mest arg över deras skrattande. 
    Bilar idag är till för skitnödiga typer som varken kan eller vill köra bil själv. Detta i kombination med att bilindustrin hittar på finesser som är helt onödiga men som fungerar som säljargument till de skitnödiga gör att det inte finns något utrymme för oss med känsla och stil.
  • Anonym (Åke)

    Lägger ner "runka-spåret". Tror inte på det.

    Hur långt räcker muskler och tatueringar?

  • Anonym (-)
    Anonym (Åke) skrev 2024-05-25 22:13:33 följande:

    Lägger ner "runka-spåret". Tror inte på det.

    Hur långt räcker muskler och tatueringar?


    Så imponerande att det bara tog dig två veckor att begripa detta. Din sociala begåvning måste ligga på topp Drömmer

    Utseendet räcker ingenvart om man saknar en normal nivå av EQ.
  • Anonym (Åke)
    Anonym (-) skrev 2024-05-25 22:19:15 följande:
    Så imponerande att det bara tog dig två veckor att begripa detta. Din sociala begåvning måste ligga på topp Drömmer

    Utseendet räcker ingenvart om man saknar en normal nivå av EQ.
    Har nyss kurat så armarna är större än någonsin tidigare.
    Muskler under huven och i kroppen.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Åke) skrev 2024-05-25 22:25:43 följande:
    Har nyss kurat så armarna är större än någonsin tidigare.
    Muskler under huven och i kroppen.

     


    vad tar du i bänk? 

Svar på tråden "Trött på att runka". Hur låter det i en dejtingprofil?