• Anonym (Anonym)

    Få bort dubbelhaka?

    Efter min graviditet så har jag fått dubbelhaka, känner mig tjock i ansiktet och på halsen. Är i övrigt ganska smal förutom magen där det inte ?gått tillbaka? men var sedan innan ganska svullen där också. Går det att få tillbaka en skarp linje kring käkar och haka/hals eller är det kört när en väl fått dubbelhak? hur gör jag? Trivs inte alls i mig själv just nu, vill känna mig vacker igen.

  • Svar på tråden Få bort dubbelhaka?
  • Anonym (Majli)

    Du måste gå ner i vikt. Kan räcka med några kilon för att snabbt få smalare ansikte. 

  • Auditanne

    Känner igen det. Får också dubbelhaka när jag sovit dåligt eller haft en vecka med lite för mycket onyttigheter i kosten. 

    Förutom att dra ner på sockret så kör jag konditionsträning på min motionspall under ett par veckor. 

    Svettas i ansiktet är bra då inte bara vatten försvinner utan även volymen i ansiktet minskas och dragen runt hals och käke blir mer markerade. Kan dock bara tala för mig själv här. Kanske har det inte samma effekt på alla. 

  • Anonym (C)

    Det handlar om vikten. Man går ner olika snabbt på olika ställen på kroppen. 

    Ge dig själv lite tid och skynda långsamt. 

Svar på tråden Få bort dubbelhaka?