• baam77

    Varför har inte män mer skydd?

    Kan någon förklara på ett vänligt sätt varför män inte ha mer preventivmedel?

    Det skulle bli mindre konflikter och problem om män hade ett preventivmedel där man kan njuta av sex fullt ut utan att riskera bli pappa varje gång.

     

  • Svar på tråden Varför har inte män mer skydd?
  • Anonym (40 ish)

    Jag har praktiserat avbrutet samlag i 20+ år och aldrig gjort någon gravid. 

    Tror att försats är en myt.

  • Anonym (M)

    Varför knullar kvinnor om de inte är nöjda med männens skydd?

  • Mimosa86
    Anonym (Kvinnor blir sura) skrev 2024-05-16 22:27:38 följande:
    För att kvinnor blir sura om man pratar om skydd och då får man kanske inte ligga alls?

    Föreslår man kondom blir det "Tror du jag är en h*ra eller? tror du jag har könssjukdomar vavavava? Tror du att jag är en sån som skulle lura till mig ett barn? Litar du inte på mig?" i runt 120 decibel. Sexuell gnista byts fort ut till ohämmad explosiv skrik-agression, så man vågar helt enkelt inte. 
    .. och du vill på riktigt ligga med en sådan kvinna? Som bannar dig för att du inte tänker spruta i henne?

    ok..
  • Mimosa86
    Anonym (biologen) skrev 2024-05-16 21:24:34 följande:

    För att det är väldigt mycket lättare att stoppa ett ägg än 300 miljoner spermier.


    Kvinnan är fertil 4-5 dygn av 31.

    Mannen är fertil 24/7 alla 31.

    Men det är ändå hon som ska trycka i sig hormoner när det är han som är den fertila?

    ok..
  • Mimosa86
    Anonym (Hjalmar.) skrev 2024-05-16 23:04:14 följande:

    Dels är det skönt spruta in i en fitta. Dels finns det män som eggas av tanken på att han kanske gör henne barn om några sekunder och låter satsen gå inne i henne fast trots att han vet om riskerna och egentligen inte vill ha barn. Mannens fortplantningsinstinkter tar över.


    Så länge hans pappalängtan korrelerar så är det inget problem.

    Rysk roulett ska man annars undvika
  • Anonym (Hjalmar.)
    Mimosa86 skrev 2024-05-19 20:35:05 följande:
    .. och du vill på riktigt ligga med en sådan kvinna? Som bannar dig för att du inte tänker spruta i henne?

    ok..
    Han skrev aldrig att han vill knulla sån kvinna......
  • baam77
    Mimosa86 skrev 2024-05-19 20:36:27 följande:
    Kvinnan är fertil 4-5 dygn av 31.

    Mannen är fertil 24/7 alla 31.

    Men det är ändå hon som ska trycka i sig hormoner när det är han som är den fertila?

    ok..
    Hej! om du går till inlägg 8. Så har du säkert svar på den frågan. Jag håller med dig jag hade gärna tryck i något för kunna ha sex säkert utan att riskera bli pappa varje gång. 
  • Anonym (Anna)
    zz22zz skrev 2024-05-17 23:38:07 följande:

    För män är det i princip ofarligt med sex och graviditeter. Därför måste biverkningarna och risken vara mycket lägre då nyttan annats inte överväger dessa. En man har en kontinuerlig testosteronproduktion och spermieproduktion. Att stänga av testosteronproduktionen skulle ge muskelförlust, förlorad sexlust, förlorad erektionsförmåga, krympande testiklar, depression etc. Man måste därför hitta något som kan stoppa spermieproduktionen tillfälligt utan att påverka resten av kroppen. För kvinnor kan man utnyttja de naturliga hormonerna östrogen och progesteron för att stoppa upp ägglossningen. 


    Nej, att ha oskyddat sex med någon som inte är ens fasta partner innebär risk för könssjukdomnar och hiv. Man kan dö av könsjukdomar även om läkemedelsutvecklingen kommit långt med bromsmediciner tex. Så risk för den egna hälsan är det absolut.

    Att stänga av testosteronproduktionen skulle ge muskelförlust, förlorad sexlust, förlorad erektionsförmåga, krympande testiklar, depression etc. 

    ja ovan (förutom krympande testiklar) är vanliga biverkningar av p-piller. Du skriver om naturligt östrogen för att stoppa ägglossningen. Men ägglossningen för en kvinna är den pik i cykeln som gör henne som mest kåt.

    Själv har jag laborerat med typ 7-8 olika p-piller från era att jag varit 15 för att hitta den rätta. Detta har inneburit biverkningar såsom: depression, håravfall, acne, dödad sexlust, sveda i könet, minskad lust generellt till något, ångest som inte gått att koppla till något i livet förutom pillren. Allt upphörde med pillren. Har också testat kopparspiral (ännu värre) och spruta (hemskt). 

    Så att höra ätt män är motvilliga att testa en manlig variant av piller pga av biverkningar får mig att vilja skratta rakt ut. Snacka om lyxliv..

    Men nu har jag äntligen hittat rätt p-medel. Mannen ska göra vasktom. äntligen. Annars blir det inte sex mer. För nu ger jag fan upp med vad jag utsatt mig för för att skydda OSS.

    Män- Levla upp för fan!
  • baam77
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-21 08:17:38 följande:
    Nej, att ha oskyddat sex med någon som inte är ens fasta partner innebär risk för könssjukdomnar och hiv. Man kan dö av könsjukdomar även om läkemedelsutvecklingen kommit långt med bromsmediciner tex. Så risk för den egna hälsan är det absolut.

    Att stänga av testosteronproduktionen skulle ge muskelförlust, förlorad sexlust, förlorad erektionsförmåga, krympande testiklar, depression etc. 

    ja ovan (förutom krympande testiklar) är vanliga biverkningar av p-piller. Du skriver om naturligt östrogen för att stoppa ägglossningen. Men ägglossningen för en kvinna är den pik i cykeln som gör henne som mest kåt.

    Själv har jag laborerat med typ 7-8 olika p-piller från era att jag varit 15 för att hitta den rätta. Detta har inneburit biverkningar såsom: depression, håravfall, acne, dödad sexlust, sveda i könet, minskad lust generellt till något, ångest som inte gått att koppla till något i livet förutom pillren. Allt upphörde med pillren. Har också testat kopparspiral (ännu värre) och spruta (hemskt). 

    Så att höra ätt män är motvilliga att testa en manlig variant av piller pga av biverkningar får mig att vilja skratta rakt ut. Snacka om lyxliv..

    Men nu har jag äntligen hittat rätt p-medel. Mannen ska göra vasktom. äntligen. Annars blir det inte sex mer. För nu ger jag fan upp med vad jag utsatt mig för för att skydda OSS.

    Män- Levla upp för fan!
    Min dotter fick ppiller hon mår hur bra som helst utav dem. Det är är ju väldigt olika hur man reagerar. Du verkar ju inte haft det bra.

    Var inne på RFSU. Jag kopierar

    "I en studie från Karolinska institutet undersöker forskare en slags gel som stryks över axlar och överarmar och som stoppar produktionen av spermier.
    I mars 2022 presenterades resultaten: hundratals par deltog i studien av p-gelen och varken graviditeter eller biverkningar rapporterades. I en annan studie har forskare testat ett p-piller på möss som visat sig vara 99 procent effektivt. I slutet av 2022 ska det läkemedlet börja testas på människor."

    Det där med att män skulle ha sagt nej pga biverkningar. det är något hitte på från familjeliv. 

    Hoppas verkligen detta kommer 99% effektivt. Äntligen kan män njuta av sex till 100% och vara med och bestämma om man vill var en pappa eller inte. Eller hur är det nu igen? Även om jag skulle göra min sambo gravid så är jag inte pappa till barnen ändå förrän hon har sagt ja. 
  • zz22zz
    Anonym (Anna) skrev 2024-05-21 08:17:38 följande:
    Nej, att ha oskyddat sex med någon som inte är ens fasta partner innebär risk för könssjukdomnar och hiv. Man kan dö av könsjukdomar även om läkemedelsutvecklingen kommit långt med bromsmediciner tex. Så risk för den egna hälsan är det absolut.

    Att stänga av testosteronproduktionen skulle ge muskelförlust, förlorad sexlust, förlorad erektionsförmåga, krympande testiklar, depression etc. 

    ja ovan (förutom krympande testiklar) är vanliga biverkningar av p-piller. Du skriver om naturligt östrogen för att stoppa ägglossningen. Men ägglossningen för en kvinna är den pik i cykeln som gör henne som mest kåt.

    Själv har jag laborerat med typ 7-8 olika p-piller från era att jag varit 15 för att hitta den rätta. Detta har inneburit biverkningar såsom: depression, håravfall, acne, dödad sexlust, sveda i könet, minskad lust generellt till något, ångest som inte gått att koppla till något i livet förutom pillren. Allt upphörde med pillren. Har också testat kopparspiral (ännu värre) och spruta (hemskt). 

    Så att höra ätt män är motvilliga att testa en manlig variant av piller pga av biverkningar får mig att vilja skratta rakt ut. Snacka om lyxliv..

    Men nu har jag äntligen hittat rätt p-medel. Mannen ska göra vasktom. äntligen. Annars blir det inte sex mer. För nu ger jag fan upp med vad jag utsatt mig för för att skydda OSS.

    Män- Levla upp för fan!
    Frågan var varför det inte finns mer skydd än kondom för män. Jag håller helt med om att man vid nya eller tillfälliga relationer samt vid fasta relationer där andra metoder inte är passar ska använda kondom. 

    Alla läkemedel måste ha högre nytta än risk för att bli godkända, inte bara preventivmedel. Kommer det säkra preventivmedel för män med acceptabla biverkningar kommer de sannolikt användas av många män. Det finns några olika läkemedel på gång som verkar kunna bli alternativ men de är ju som sagt svåra att få fram 
Svar på tråden Varför har inte män mer skydd?