Hbg33 skrev 2011-12-17 09:55:06 följande:
Hej alla.
Ny här och i full färd med att göra första heminseminationen. Har en kille som ska hjälpa mig och sedermera även bli en aktiv pappa. En fråga: är det alltid värt att ta ägglossningsstickor? Jag har testat i 2 dagar nu men inget positivt, visar stickan alltid en ägglossning? Och visst är det precis innan ägget släpper som den här stegringen sker på stickan.
Och hur känsliga är spermierna för luft eg? Mannen borde väl kunna göra sitt i en kopp och sen drar man upp det i en spruta typ. Om det går några minuter däremellan gör väl inget, nån som vet? :)
Detta känns som en djungel av massa olika saker att ha koll på, men tänk om man kunde ha sån tur att det funkade hemma så man slapp åka till Danmark.
ältest brukar ge ett litet utslag på stickan, men när teststrecket e lika starkt lr starkare än kontrollstrecket så sker äl vanligen dagen efter (dock har man bara äl 10 av årets 12 månader).
om du har en cykel på 28 dgr, med luteal på 14 dgr så skule ja börja med ältester på dag 8, när fertila sekretet kommer 2-3 ggr/dag för att ej missa stegringen. glöm ej att du bör ha hållt dig ganska länge och ej ha druckit massor precis innan. lh-hormonet produceras bara i skvättar och kissar du för ofta e d lätt att missa...
sen e lutealfasen i princip konstant, men fasen mellan mens och äl kan variera från gång till gång.
ja, det gör ej nåt om det går ett par min mellan att han gjort d han ska i ett mått och ni sen suger upp d u sprutan.