Hej alla hoppfulla människor,
Jag tänkte bara fråga här och hoppas på svar kring graviditet..
- Jag har länge försökt få barn tillsammans med min partner (vi har varit tillsammans i snart 2 år) Jag är nu 18 och han är 32.
Tiden gick och började närma sig året, och vi ännu inte blivit "gravida".. Klart jag började ana oro efter all den tid att jag tog mig till gynekolog (vilket gav det bästa resultat) såklart.
-Det visade sig att jag hade fått en vanlig infektion i underlivet som man lätt kan få om man ofta bär trosskydd, tvättar sig "för rent" där nere, samt att jag en gång hade glömt en tampong inne, vilket orsakade alltså bakterier..
Och därefter antibiotikan blev jag återställd utan problem, så skall jag med all möjlighet kunna bli gravid..
Och det tog inte lång tid mer än ca 2 månader (om jag har rätt) , första mensen skulle ju redan komma strax efter antibiotikan (alltså försent att försöka pricka rätt) Dock kom mensen 2 dagar för tidigt, men mensen därefter som skulle kommit nu den 23-25/6 KOM INTE ? och har ännu inte gjort.. (Alltså försenad) med 3-5 dagar.
Jag har jag fått jättemycket vattniga flytningar, dock luktfria.. Tuttarna har alltid ömmat "skvallrat" att mensen är påväg.. Men .. Den är inte här, och brösten och vårtorna ömmar fortfarande..Jag fick även svampinfektion vilket jag inte har fått på EVIGHETER ?.. Hungern har ökat enormt, samt att jag sover jättedåligt och får huvudvärk mot eftermiddagarna i ca 3 dagar nu, magen har bubblat högt och tydligt, samt att jag har pruttat betydligt mer än vanligt..
Känner någon här igen sig, eller kan på något sätt svara på vad det kan vara ?
Jag personligen tycker (vill) inte att det skall vara annat än graviditet, men det har tydligen visat sig att utebliven mens har kommit med negativt grav-test hos andra, vilket gör mig hemskt orolig?... Jag vill ha starkt + när jag går till gyn, jag vill komma ut med ett leende på läpparna till min älskade partner.
Jag vill inget annat än att bli gravid, och detta skulle va den bästa present för min partner Jari som fyller år nu den 2 juli 2011.
Jag kanske har skrivit in mig kring fel inlägg, men jag är ny här, och hittar inte riktigt än hur jag bloggar nytt..
Hoppas ni förlåter.
Tack, M.v.h Fiffi