Om man äter rosenrot skall man sluta vid ägglossning så då är det bra att komplettera med ägglossningsstickor om man nu inte känner då man har ägglossning.
Folsyra är extra viktigt under barnets 12 första veckor så därför är det bra å äta om man har planer på att bli gravid. Därmed inte sagt att man lättare blir gravid just pga det. Jag blev ordinerad folsyra i slutet av graviditeten eftersom de tydligen hjälper till att ta upp järnet också.
För mig tog det sig på 8e försöket nu med andra barnet. Den gången de tog sig var första gången ja testade rosenrot, men vill inte påstå att ja tror att de är därför ja lyckades. Den gången var också första gången jag testade ägglossningsstickor å insåg då att min ÄL var en vecka senare än ja alltid trott, så snarare var de där skon klämde.
Haha, ja va så trög så jag fattade inte att min magsmärta kunde vara ÄL å då ja hade så ont i magen (rent krampaktigt) så var ja inte sugen på sex. Men när ja kom på de så stog ja ut å strax därefter fick ja mitt plus, haha, så de kan gå! ;)