Cam82 skrev 2010-02-28 16:37:08 följande:
Ni som använder äl stickor, hur räknar ni ut er BIM? Tar ni x antal många dagar efter stegring eller räknar ni efter när ägget släppt? Jag är osäker på min BIM, tror att min lutealfas har blivit längre efter mitt mf, sist var den 13 dagar. Idag är jag på dag 11 eller 12 beroende på hur jag räknar.
Jag vet inte riktigt faktiskt, jag undrar samma sak.. Jag hade ÄL på dag 15-16, och idag är jag på dag 13 efter ÄL, och vet inte alls när min BIM är, jag gissar bara! Min menscykel har varit lite förbryllande, så det är nog att chansa på hur det känns.. Jag såg på en tabell som man fick med i ägglossningstest, och där stod det att om jag hade ÄL på dag 16, så kunde jag också se hur lång luteafasen var, och då få veta hur lång menscykeln var och när BIM var..
Testa denna:
se.babycenter.com/tools/ovu/
Om du vet när du hade mens senast, och när du hade ÄL, så kan du räkna ut hur lång menscykel du har, och då kan du räkna ut när BIM är, det gjorde jag nu, och det funkade tillslut. Annars googla, det kan också funka :) sök på menscykel-tabell eller ÄL-tabell på goggle, så kan du hitta något som funkar!
Lycka till !