Hej! Jag läser på högskola och jag fick barn i januari förra året, dagen efter höstterminen hade slutat. Så jag var hemma vårterminen, och sommaren. Och det är skönt att ha barn medans man pluggar!! Beroende på vad man pluggar förstås.
Jag är hemma minst en dag i veckan, och har relativt lätt för mig sålänge som jag gå på lektionerna. Jag har svårt för att läsa på egen hand.
Han går på förskola nu, och hans dagar ser väldigt olika ut. Vissa är från 7:15 till 17:45. Men det händer inte så ofta, och vi fick en väldigt social och trygg liten kille som går med på det mesta.
Jag diskuterade under en lektion med en blivande tvåbarnsmamma. Vi började samtidigt, men hon hade tagit ett helt år ledigt. Och hon höll med mig om att man har så himla mycket mer tid med barnen när man pluggar. Jobbar man så göra man det längre tider, oftast fasta tider och länge..
Det är sällan jag har en heldag! Oftast slutar jag 12. eller halv 3.
Jag älskar det helt enkelt!
Men det finns säkert dem som det inte funkar för.. Frågan är hur det går när barnet blir sjuk.. För det blir dem, mycket och ofta och ibland länge. Jag har en sambo som bara jobbar tre dagar i veckan, så jag har inte missat så mycket.. Men har fått gå när jag har varit sjuk. Just för att jag måste gå på föreläsningarna för att förstå det jag läser i böckerna..