X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Genom ditt sätt att skriva antar jag att du inte har några barn eller så tycker du bara det är pest och pina med dina barn? Jag älskar barn, även dom "fula", de är inte för att dom är söta som jag vill ha ett. Utan de är just för ansvaret, känna att man har någon som betyder allt för en, man har något som binder ihop familjen ännu mer, och de du säger om resa? Jag älskar att resa och har varit på så himla många ställen i världen fast har 6 ställen kvar jag ska åka till, bl a island och vulkanerna och kina, kinesiska muren och förbjudna staden. MEN Man kan visst resa, klart de kräver lite mer planering men de är bara att kämpa. och vadå att dom bara är bebis i 2 år? Sen blir dom bara ännu mer underbara ju, finns ingen ålder som är "dålig" på barn tycker jag. Ursäkta min attityd men vill bara göra klar för dig och kanske andra att jag inte vill skaffa barn för att dom är gulliga som små bebisar, klart de är dom ju de me men det är ju bara ett plus... När barnet är 1år kommer jag älska de när barnet är 4 år kommer jag älska de och när barnet är 7 och uppåt kommer jag älska de och jag kommer aldrig sluta älska de för de är de jag lever för!
Nu har inte ginge barn såg jag men jag tycker tvärt om det lät som att hon faktiskt hade barn
Jag har barn och ångrar dom inte och älskar dom mer än något annat.
Men jag skulle heller inte rekomendera en 19 åring att skaffa barn faktiskt.
Jag tror få 19-åringar är riktigt mogna för barn även om man är "mogen" för sin ålder och har träffat rätt kille och har jobb och så vidare.
Så här 10 år senare inser man ju vilken skillnad det är att vara 19 och att vara 29.
Jag tyckte också jag var jättevuxen och mogen i den åldern.
Såhär i efterhand inser man ju hur otroligt omogen man var då.
Nu kanske du är mer mogen än andra 19 åringar och om ni har ett bra förhållande och du har ett fast jobb så kommer det säkert gå bra för er att skaffa barn.
Men jag rekomederar dig ändå att vänta några år till finns ingen anledning att inte vänta när man är så ung du har hela livet på dig att skaffa barn
Och om du vill plugga vidare så rekomenderar jag dig att göra det innan du skaffar barn.
Jag kommer plugga på högskola nu men önskar att jag gjort det innan jag fick barn, hade underlättat mycket