X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Jo jag förstod att det nog var så du menade.
Det var jag som tyckte det mer lät som att du hade barn än att du inte hade det eftersom det du skrev lät som en mer realistisk syn på hur det faktiskt är att ha barn.
Och du har ju jobbat som au pair så då tror jag att du så gott som till 100% också vet precis hur det är att vara förälder.
Det är otroligt givande att vara förälder men det kräver också otroligt mycket precis som du skriver.
Vissa barn kräver lite mindre och andra extremt mycket och sånt kan man aldrig veta innan man får dom.
Att jag låter lite neggo är nog för att jag läst såå många trådar här på fl där unga mammor efteråt skrivit att livet som mamma inte var som dom hade tänkt sig.
Många unga mammor brukar önska att dom hade väntat några år nu när dom vet hur det är att vara förälder.
Finns många som det går jättebra för också och som inte ångrar sig alls, antagligen tillhör du den kategorin ts.
Men hörde någon gång statistik på hur många förhållande som höll där man skaffade barn före 20 års ålder, tror siffran låg på ca 10%.
Och som snart 30 åring förvånar det mig inte ett dugg med tanke på hur krävande föräldrarollen är.