X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Ja, visst är det :)Jag tror att de skulle bli väldigt glada. Som sagt.. det enda ni har möjligtvis skulle ha "emot" er skulle ju i så fall vara att ni inte varit tillsammans jäääätte länge! Vilket uppenbarligen inte verkar vara ett problem för er, låter det som. (det kan ju inte jag veta men utifrån vad du skriver) Det vore ju konstigt ifall de blev chockade när ni faktiskt är förlovade! Borde ju vara ett naturligt steg liksom...Har jag skrivit till dig vad min mamma sagt? att så länge hon jobbar som hon gör så ska inte hennes barnbarn behöva vara på dagis så mycket. men hon har även sagt att man ska ha råd att ha barn också. Dubbla budskap?Hon har en vän som ska bli mormor efter sommaren, men hennes dotter är 20 och hoppade av gymnasiet (jobbar visserligen) men mamma har inte sagt något om det direkt! Då har vi ju en bättre utgångspunkt! denna tjejen träffade barnets pappa i somras dessutom.Vad tror du om detta då? :pDet med inbjudningskorten tycker jag låter som en bra idé! Hur har ni tänkt er vigseln då? :)Annars kan ni ju ge ett adressändrings-kort. Spermien har flyttat från hans pung och bosatt sig i din livmoder! Hahaha! Eller inte ;)
Jo, jag vet att två år inte är så jättelänge, men som sagt, vi har ju alla andra förutsättningar (alltså inget annat de kan klaga på, som hus, jobb bil etc).
Jo, jag har läst när du skrivit till andra om vad din mamma sagt. Men jag tycker inte det låter som dubbla budskap

Först och främst vill hon ju att man skaffar barn först när man har ekonomin för det. Och när ni väl har ekonomi och ett barn så tycker hon att barnet inte ska behöva gå på dagis. Tror att hon menar att det är okej, så länge ni har råd.
Ja, ni har ju ett bättre läge jämför med din mammas kompis dotter. Dock kan det ju vara så att din mamma prioriterar ekonomi (efter vad hon sagt) och din mamma kanske tycker den tjejen har ekonomi. Frågan är bara vad hon tycker att ni har?
Vi vill ju egentligen ha ett bröllop, men vi vill inte lägga pengar på det nu, vi vill renovera i vårt hus istället. Därför kommer vi bara ha en vigsel i tex Rådhuset/Statshuset med våra föräldrar och syskon.
Sen vill man ju inte ha bröllopsfesten när man är gravid

vill ju va smal i klänningen och kunna skåla i champagne

Så bröllop (och förnyande av löften) blir om typ 10-15 år tänkte vi

då borde huset vara renoverat! :-P