Startsidan
  • Logga in med Facebook
Logga in automatiskt
Glömt ditt lösenord?
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Planerar barn
  • Barnlängtan
  • Är det rätt tillfälle?
Barnlängtan - Planerar barn
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Barnlängtan
Planerar barn
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Är det rätt tillfälle?

Sön 14 mar 2010 19:28 Läst 2615 gånger Totalt 113 svar
    SR87
    Visa endast
    Jag fyller 23 år i höst men har alltid velat bli mamma ung. Jag har både hunnit med att plugga och jobba utomlands och rest en del. Har jobbat som vikarie i lite mer än 2 år på skola och förskola och tycker att barn är helt fantantiska, det mysigaste som finns. Jag och min sambo har varit tillsammans i 2.5 år (har bott tillsammans i 1.5år)

Det jag oroar mig för är väl egentligen vad andra tycker (vilket är otroligt dumt egentligen) men det kan inte hjälpas. Tycker endå att jag har gjort det jag vill hittills i mitt liv och känner inget behov att varken åka på den sortens resor jag gjort tidigare eller gå ut och festa på helgerna, vi brukar ha mys och spelkvällar med nära vänner istället. Känner mig alltså ganska redo på alla sätt och vis, förutom att jag inte har fast jobb. Men hur många har det idag? Jag har iaf jobbar i mer är 2 år tillbaka.

Har ingen aning om vad jag vill "bli" och har därför ingen motivation till att börja plugga, men jag vet att jag vill ha barn. Är det klokt att göra det nu först då innan jag klurat ut vad jag vill jobba som?

Detta inlägget blev lite rörigare än vad jag hade tänkt, men ungefär såhär rörigt är det i mitt huvud just nu också! Tacksam för svar och åsikter!!!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 5
    4. 6
    5. 7
    6. 8
    7. 9
    8. 10
    9. 11
    10. ›
    11. »
    1. SR87
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 14:33
      X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
      Jo visst har jag haft tur med jobb. Men utan den turen tror jag inte att jag hade köpt hus och skaffat barn. Det är klart att man klarar sig med minimum föräldrarpenning, annars hade den ju inte funnits. Och speciellt om du och din kille har god hand med ekonomin som ni verkar ha, så kommer det säkert gå bra!Och visst är det så att man säkert får alldeles för mycket saker av sina föräldrar och mor-farföräldrar. Vi kommer tex att ärva kläder från Jerrys systers två barn som nu är 1 år och 4 mån. En kille och en tjej, så det spelar ingen roll vilket kön vi får Visst kan man köpa secon hand! Speceillt med möbler och sånt!! Är ju egentligen jätteonödigt att så många köper nytt, bebisarna hinner ju sällan nöta ut sin vagga!Jo, min mamma tycker det går fort. Vi flyttade ihop efter 6 månader. Köpte hus efter lite över ett år och han friade efter 1½ år. Nu kommer vi vart tillsammans i drygt 2 år när vi berättar att vi är gravida. Så visst är det fort, men vi känner att det är så rätt (vi var bästa vänner i ca ett halvår innan vi blev tillsammans). Varför vänta när det är så här vi vill leva? Vi har ju dessutom vart realtistiska och tänkt på hur vi skulle göra om vi mot förmodan skulle göra slut. Både jag och Jerry har skilda föräldrar där de inte har vart vänner efteråt, så vi har verkligen erfarenhet av bråkande föräldrar, och det vill vi inte utsätta våra barn för.Hur som helst så tycker jag att ni, rent mentalt verkar redo för barn! Hoppas att du får ett fast jobb snart bara (även om det såklart inte är en nödvändighet). Är din kille heltid/fast föresten?kram
      Jag tror säkert att vi hade klarat oss! Men som sagt, det är bättre att tänka en gång för mycket än en gång för lite :)

Ja, ärva är ju jätte bra! Har vänner som har söner, en har 2 st som är 1 och 3 och de vill inte ha fler barn nu. Så där ifrån kan man ju ärva ifall man skulle få en pojk, och min kusin fyller 3 i höst och är en flicka (hennes pappa är 46 och mamman närmar sig 40 så där tror jag inte heller det blir några fler barn)

Bara för att det gått fort betyder det ju inte att det behöver vara negetivt! Fast så kanske man tänker (som din mamma) ifall man har haft lite "otur". Det jag tycker är viktigast är att man har haft tid åt bara varandra innan man skaffar barn, och det har man antagligen gjort om man bott tillsammans större delen av förhållandet även fast det "bara" varit tillsammans i 2år.

Vi har ju som sagt varit tillsammans i 2.5 och bott ihop i 1.5. Fast vi har kännt varandra i omgångar i vårt liv, kan man säga :p
      Lite lustigt men min kusin (som är lika gammal som jag) var dagbarn hemma hos min sambos mamma när vi var små :) Så då lekte vi ibland. Sedan gick de i samma klass han och min kusin så vi var "kära" i varandra i 5an (jag gick inte på deras skola ) och skrev kärleksbrev till varandra.

Sedan träffades vi på krogen hösten 2007 så sa det bara klick igen efter att inte ha setts sedan kanske en gång under gymnasiet och innan dess i 5an :D Haha!

Japp, han har fast jobb och arbetar heltid.. fyrskift. Kommer inte ihåg, men båda ni två hade fast eller?
    2. Nataliesliv
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 16:53
      Jag tror säkert att vi hade klarat oss! Men som sagt, det är bättre att tänka en gång för mycket än en gång för lite :)Ja, ärva är ju jätte bra! Har vänner som har söner, en har 2 st som är 1 och 3 och de vill inte ha fler barn nu. Så där ifrån kan man ju ärva ifall man skulle få en pojk, och min kusin fyller 3 i höst och är en flicka (hennes pappa är 46 och mamman närmar sig 40 så där tror jag inte heller det blir några fler barn)Bara för att det gått fort betyder det ju inte att det behöver vara negetivt! Fast så kanske man tänker (som din mamma) ifall man har haft lite "otur". Det jag tycker är viktigast är att man har haft tid åt bara varandra innan man skaffar barn, och det har man antagligen gjort om man bott tillsammans större delen av förhållandet även fast det "bara" varit tillsammans i 2år.Vi har ju som sagt varit tillsammans i 2.5 och bott ihop i 1.5. Fast vi har kännt varandra i omgångar i vårt liv, kan man säga :pLite lustigt men min kusin (som är lika gammal som jag) var dagbarn hemma hos min sambos mamma när vi var små :) Så då lekte vi ibland. Sedan gick de i samma klass han och min kusin så vi var "kära" i varandra i 5an (jag gick inte på deras skola ) och skrev kärleksbrev till varandra.Sedan träffades vi på krogen hösten 2007 så sa det bara klick igen efter att inte ha setts sedan kanske en gång under gymnasiet och innan dess i 5an :D Haha!Japp, han har fast jobb och arbetar heltid.. fyrskift. Kommer inte ihåg, men båda ni två hade fast eller?
      Vilken mysig kärlekshistoria

Ja, vi har båda vart heltids- fastanställda i ca 2 år.

Vad tror du om det här då? -min pappa har vid ett par tillfällen sen jag fyllde 18 frågat om han ska bli morfar snart, varpå jag självklart svarat nej eller det tror jag inte, då jag inte ens haft pojkvän då. Nu har han slutat fråga, men han har inte sagt emot varken vårt husköp eller förlovning. Han har vart engagerad, sagt grattis, och fiskat information om när tex det blir bröllop. Min pappas fru har även nämnt att hon skulle bli glad över att bli mormor (tror hon sagt så för att hon vet hur min mamma är).
      Tror du att min pappa och hans fru på riktigt kommer att glädjas åt vår graviditet (med de få uppgifter du har)?
      Vi vill viga oss i sommar innan bebisen kommer så att alla kan ha samma efternamn. Vi tänkte därför ge inbjudan till våra föräldrar där vi i inbjudan får dem att förstå att det är en liten påväg hur låter det tycker du? ...självklart kommer vi inte skicka inbjudan på posten utan ge dem personligen. -jag har nämnligen så svårt att komma på hur i all världen man ska berätta om graviditeten!!
    3. 737 dagar
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 17:46
      Hehe ja, telefonförsäljning just är INGET för mig! Det är fruktansvärt. Men det här med kundtjänst, när dom ringer till mig och behöver hjälp känns aningen mindre jobbigt faktiskt! =) Så det blir ngo jättebra!
      Ja de låter ju betydligt mycket enklare. Hoppas du får de =)
    4. SR87
      Visa endast
      Ons 24 mar 2010 18:06
      Vilken mysig kärlekshistoria Ja, vi har båda vart heltids- fastanställda i ca 2 år. Vad tror du om det här då? -min pappa har vid ett par tillfällen sen jag fyllde 18 frågat om han ska bli morfar snart, varpå jag självklart svarat nej eller det tror jag inte, då jag inte ens haft pojkvän då. Nu har han slutat fråga, men han har inte sagt emot varken vårt husköp eller förlovning. Han har vart engagerad, sagt grattis, och fiskat information om när tex det blir bröllop. Min pappas fru har även nämnt att hon skulle bli glad över att bli mormor (tror hon sagt så för att hon vet hur min mamma är). Tror du att min pappa och hans fru på riktigt kommer att glädjas åt vår graviditet (med de få uppgifter du har)? Vi vill viga oss i sommar innan bebisen kommer så att alla kan ha samma efternamn. Vi tänkte därför ge inbjudan till våra föräldrar där vi i inbjudan får dem att förstå att det är en liten påväg hur låter det tycker du? ...självklart kommer vi inte skicka inbjudan på posten utan ge dem personligen. -jag har nämnligen så svårt att komma på hur i all världen man ska berätta om graviditeten!!
      Ja, visst är det :)

Jag tror att de skulle bli väldigt glada. Som sagt.. det enda ni har möjligtvis skulle ha "emot" er skulle ju i så fall vara att ni inte varit tillsammans jäääätte länge! Vilket uppenbarligen inte verkar vara ett problem för er, låter det som. (det kan ju inte jag veta men utifrån vad du skriver) Det vore ju konstigt ifall de blev chockade när ni faktiskt är förlovade! Borde ju vara ett naturligt steg liksom...

Har jag skrivit till dig vad min mamma sagt? att så länge hon jobbar som hon gör så ska inte hennes barnbarn behöva vara på dagis så mycket. men hon har även sagt  att man ska ha råd att ha barn också. Dubbla budskap?
      Hon har en vän som ska bli mormor efter sommaren, men hennes dotter är 20 och hoppade av gymnasiet (jobbar visserligen) men mamma har inte sagt något om det direkt! Då har vi ju en bättre utgångspunkt! denna tjejen träffade barnets pappa i somras dessutom.
      Vad tror du om detta då? :p

Det med inbjudningskorten tycker jag låter som en bra idé! Hur har ni tänkt er vigseln då? :)

Annars kan ni ju ge ett adressändrings-kort. Spermien har flyttat från hans pung och bosatt sig i din livmoder! Hahaha!
      Eller inte ;)
    5. Nataliesliv
      Visa endast
      Tors 25 mar 2010 16:44
      Ja, visst är det :)Jag tror att de skulle bli väldigt glada. Som sagt.. det enda ni har möjligtvis skulle ha "emot" er skulle ju i så fall vara att ni inte varit tillsammans jäääätte länge! Vilket uppenbarligen inte verkar vara ett problem för er, låter det som. (det kan ju inte jag veta men utifrån vad du skriver) Det vore ju konstigt ifall de blev chockade när ni faktiskt är förlovade! Borde ju vara ett naturligt steg liksom...Har jag skrivit till dig vad min mamma sagt? att så länge hon jobbar som hon gör så ska inte hennes barnbarn behöva vara på dagis så mycket. men hon har även sagt  att man ska ha råd att ha barn också. Dubbla budskap?Hon har en vän som ska bli mormor efter sommaren, men hennes dotter är 20 och hoppade av gymnasiet (jobbar visserligen) men mamma har inte sagt något om det direkt! Då har vi ju en bättre utgångspunkt! denna tjejen träffade barnets pappa i somras dessutom.Vad tror du om detta då? :pDet med inbjudningskorten tycker jag låter som en bra idé! Hur har ni tänkt er vigseln då? :)Annars kan ni ju ge ett adressändrings-kort. Spermien har flyttat från hans pung och bosatt sig i din livmoder! Hahaha! Eller inte ;)
      Jo, jag vet att två år inte är så jättelänge, men som sagt, vi har ju alla andra förutsättningar (alltså inget annat de kan klaga på, som hus, jobb bil etc).

Jo, jag har läst när du skrivit till andra om vad din mamma sagt. Men jag tycker inte det låter som dubbla budskap Först och främst vill hon ju att man skaffar barn först när man har ekonomin för det. Och när ni väl har ekonomi och ett barn så tycker hon att barnet inte ska behöva gå på dagis. Tror att hon menar att det är okej, så länge ni har råd.
      Ja, ni har ju ett bättre läge jämför med din mammas kompis dotter. Dock kan det ju vara så att din mamma prioriterar ekonomi (efter vad hon sagt) och din mamma kanske tycker den tjejen har ekonomi. Frågan är bara vad hon tycker att ni har?

Vi vill ju egentligen ha ett bröllop, men vi vill inte lägga pengar på det nu, vi vill renovera i vårt hus istället. Därför kommer vi bara ha en vigsel i tex Rådhuset/Statshuset med våra föräldrar och syskon.
      Sen vill man ju inte ha bröllopsfesten när man är gravid vill ju va smal i klänningen och kunna skåla i champagne Så bröllop (och förnyande av löften) blir om typ 10-15 år tänkte vi då borde huset vara renoverat! :-P
      nataliesliv.blogg.se
    6. SR87
      Visa endast
      Tors 25 mar 2010 19:27
      Jag tycker i alla fall inte att det är viktigast med fast jobb. Även om det vore skönt. Det kan liksom inte vara prioritet nr1. Det finns ju så mycket andra saker som är viktigare (så länge man vet att man klarar sig ekonomiskt) Som hennes kompis dotter.. hon vet INGENTING om barn, vilket jag tycker är ett otroligt stort plus ifall man gör innan man skaffar barn, alltså erfarenhet om hur olika barn faktiskt fungerar, och hur man reagerar i vissa situationer och hur man ska göra överhuvud taget liksom. Det är svårt att läsa sig till.

Klart vi skulle ha råd men kanske inte att göra ALLT och då menar jag att tex resa utomlands 2 ggr om året som vi faktiskt gjort hittills.
      Att man känner sig trygg i sitt förhållande och i sitt beslut att skaffa barn är ju viktigare än att man tänker "bra, nu har vi fast jobb båda två så nu får vi passa på att skaffa barn" Man vet ju inte alls hur framtiden ser ut.. även fast man har fast jobb just för tillfället så kanske man inte har det om 2 år. Och har man då ingen utbildning måste man ändå börja plugga med småbarn.

Fast vill man ha ett bröllop så ska man ju ha det! Då är det väl bättre att vänta för gifta sig (anser jag) att man bara ska göra en gång i livet. Det behöver man ju ha en klumpsumma till så det kan man ju spara ihop till under längre tid. Om man känner att man gärna vill gifta sig innan man får barn så får man ju ha med det i planeringen.

Okej, Men ni bodde i radhus va? Ska ni börja renovera nu? Det blir ju jobbigare att orka/ hinna sedan med småbarn.
    7. Nataliesliv
      Visa endast
      Tis 6 apr 2010 18:20
      Jag tycker i alla fall inte att det är viktigast med fast jobb. Även om det vore skönt. Det kan liksom inte vara prioritet nr1. Det finns ju så mycket andra saker som är viktigare (så länge man vet att man klarar sig ekonomiskt) Som hennes kompis dotter.. hon vet INGENTING om barn, vilket jag tycker är ett otroligt stort plus ifall man gör innan man skaffar barn, alltså erfarenhet om hur olika barn faktiskt fungerar, och hur man reagerar i vissa situationer och hur man ska göra överhuvud taget liksom. Det är svårt att läsa sig till. Klart vi skulle ha råd men kanske inte att göra ALLT och då menar jag att tex resa utomlands 2 ggr om året som vi faktiskt gjort hittills.Att man känner sig trygg i sitt förhållande och i sitt beslut att skaffa barn är ju viktigare än att man tänker "bra, nu har vi fast jobb båda två så nu får vi passa på att skaffa barn" Man vet ju inte alls hur framtiden ser ut.. även fast man har fast jobb just för tillfället så kanske man inte har det om 2 år. Och har man då ingen utbildning måste man ändå börja plugga med småbarn.Fast vill man ha ett bröllop så ska man ju ha det! Då är det väl bättre att vänta för gifta sig (anser jag) att man bara ska göra en gång i livet. Det behöver man ju ha en klumpsumma till så det kan man ju spara ihop till under längre tid. Om man känner att man gärna vill gifta sig innan man får barn så får man ju ha med det i planeringen.Okej, Men ni bodde i radhus va? Ska ni börja renovera nu? Det blir ju jobbigare att orka/ hinna sedan med småbarn.
      Klart ekonomi inte är det viktigaste, men det underlättar för er. Inte barnet nödvändigtvis.

Och anledningen till att jag tycker fast är bättre att ha innan (klart att man kan loosa jobbet om nått år) men då får man föräldrarpenning som beräknas mycket högre...så jag tänker.

Vi vill viga oss innan bebis föds för att vi vill ha samma efternamn mest. För att alla juridiska saker inte ska krångla. Själva bröllopet får vi spara till sen, nu vill vi som sagt renovera hemma för de pengarna. Japp, radhus och vi ska börja renovera nu i vår. Det är verkligen inget kul att göra med småbarn, min svägerska gör det och de har det riktigt jobbigt.

kram
    8. SR87
      Visa endast
      Lör 22 maj 2010 02:33
      Hur går det med renoveringen Natalie? Har ni kommit igång än?
    9. Nataliesliv
      Visa endast
      Fre 28 maj 2010 09:36
      Hur går det med renoveringen Natalie? Har ni kommit igång än?
      Nej inte än tyvärr. Det beror på att vi fortfarande har innerboende och då känns det jobbigt att börja riva ut hela köket men förhoppningsvis flyttar de om några veckor. Nu har vi (mest jag) fått för mig att ROTavdraget kommer försvinna i höst och att det då kanske är bättre att göra ett badrum nu (där måste man ju anlita yrkesmän) för att kunna utnyttja avdraget. Men det är ju inte säkert det försvinner. Och jag vill egentligen göra köket, för det är ju där man är mesta tiden. Blir dessutom vardagsrummet också då vi ska göra öppen planlösning.
      Vi kommer inte ha råd att göra båda nu, utan det tar ett till två år att spara ihop 100 000 kr till för att göra något mer. Det är ju de summorna det är uppe i vad man än ska göra.
      Det blir dock trallbygge, stor och fin altan nästa helg. Och sen ska vi byta ut räcket på vår stora balkong till glas så man ser ut över skogen och trädgården från våra stora fönster i vardagsrummet som just nu skymms av träräcket...

Hur går det själv med allting?
      nataliesliv.blogg.se
    10. SR87
      Visa endast
      Tors 17 jun 2010 22:36
      Oj, nu var det längesedan jag var här!
      Okej, vad spännande! Mkt på gång :) Blir det badrummet först nu då? Har inneboenden flyttat ut än? :p

Vi kollar faktiskt på lägenhet nu... blev sugen på att flytta.Har kommit fram till att det känns klart bättre ifall man skulle äga något själv istället för att ha en hyresrätt som vi har nu. Så det känns kul!

Allt bra annars?
    11. Nataliesliv
      Visa endast
      Fre 18 jun 2010 10:55
      Det blir nog köket och vardagsrummet som först planerat ändå. Det känns viktigare eftersom man spenderar flest timmar där. Och jag håller tummarna att Moderaterna får sitta kvar och att ROT avdraget också gör det i 4 år till
      Ja, inneboenden har flyttat ut nu, äntligen! -efter 7 månader! Å andra sidan har vi fått pengar för att de bott hos oss, vilket gör att vi verkligen har råd med allt som vi vill ha till renoveringen av köket!

Okej, va spännande! Jo, jag gillar att äga så att det känns meningsfullt att renovera och så. Men jag tycker inte om bostadsrätter då man först ska köpa lägenheten dyrt sen har man hyra på det också! Det blir oftast billigare med hus, i alla fall som ränteläget är nu.
      Om ni dessutom funderar på barn snart kommer ni i längden tjäna på att köpa hus/radhus på en gång, om ni nu vill bo så när ni har barn. Men å andra sidan är det såklart mycket pengar nu....
      nataliesliv.blogg.se
    12. Nataliesliv
      Visa endast
      Fre 18 jun 2010 11:00
      För övrigt är allt bra. Är i vecka 18 nu. Känns helt overkligt. Min mage syns knappt (har tydligen en bra gravidkropp), och nu mår jag bra. Har mått jättedåligt, gått ner 6 kg och vart sjukskriven. Men nu jobbar jag igen och jag känner knappt av att jag är gravid.

Livet känns bra. Jag och Jerry har byggt en jättefin altan och snart börjar vi som sagt med köket. Känner mig lycklig

Allt med dig då?
    13. SR87
      Visa endast
      Fre 18 jun 2010 19:29
      Va roligt!  Skönt att de flyttat ut så ni kan börja renovera! Ja,köket känns väldigt viktigt faktiskt! Der är roligare att laga mat i ett fint kök :)

Ja, jag vet... vi var och kollade på hus först. Men kom sedan fram till att ifall vi köper en hyfsat billig lägenhet som är i behov av viss renovering så kan man tjäna mer på det om man säljer den om några år, och köpa hus senare när man har mer pengar. Det är en 3a vi ev. ska köpa så om vi skulle få barn så småningom går det bra att bo där ett tag.

Oj, sex kilo är mycket ju! Vilken tur att du mår bättre i alla fall! Får hoppas det fortsätter så nu då :) Vad var det du jobbade med?

Det är bra här också. Både mina föräldrar och 2 nära vänner håller på att flytta nu, så köper vi en lägenhet blir det mycket jobb hela sommaren, men det känns kul :) Annars händer det inte så mycket... jobbar som vanligt :p har målat om ett vitrinskåp iaf, det blev riktigt fint!
    1. «
    2. ‹
    3. 5
    4. 6
    5. 7
    6. 8
    7. 9
    8. 10
    9. 11
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Inte medlem? Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Stort test av febertermometrar.

Gravidkalendern Följ graviditeten, vecka för vecka.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Fråga experten

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Helena är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Lena är förlossningsspecialist. I samarbete med Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Sverigemamman 2011

En rapport från 9000 svenska mammor

Maximera din pension.

Carina Blomberg är trygghetsekonom på AMF och svarar här på dina frågor om pension.

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
      • Senaste inläggen
      • 40+
      • Barnlängtan
      • Ensamstående/Singel
      • Fertilitet & Kropp
      • Förberedelser/kost
      • Graviditetssymtom
      • Graviditetstest
      • Kvinnosjukdomar
      • Oro för missfall
      • Preventivmedel
      • Regnbågsfamilj
      • Relation & samliv
      • Syskon
      • Utredning
      • Äntligen gravid
      • Övrigt
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Kom hem från jobbet, hittade mannen med HANS ex! :'(
    • Ge mig EN bra anledning till abort
    • Min dotter stal massa godis från affären!
    • Sexuellt svartsjuk på våran katt
    • Gett min son fel ersättning i 3 veckor!!!!!
    • Hur ser soc på detta? Långt
  • Mest lästa bloggarna
    • Mama Elle
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • MOV09244.MP4

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm