Desertchick skrev 2010-03-19 02:14:28 följande:
Japp. Vi blev oplanerat gravida för ett år sen. Men det slutade tyvärr i mf i vecka 6. Men det fick oss båda att inse hur mkt vi ville ha det. Några veckor senare blev jag antagen till sjuksköterske programmet här i stan och jag tackade ja. Om allt går vägen så tar jag examen maj 2011. Jag vill gärna vara gravid då. Vi ska börja pröva i den första november. Du då? Hur är det för dig?
Vad tråkigt att höra. :( Men vad mysigt att det fick er och inse att ni ville skaffa barn ihop. Vi får hoppas att det blir så att du tar examen då! Bara kämpa på!
Jag har en extremt jobbig abort bakom mig som jag gjorde med mitt ex mot min vilja. Den gjorde att jag har varit sjukskriven för depression till och från under flera år och har gått i terapi för att försöka förlåta mig själv för den.
Men nu mår jag så mycket bättre och livet börjar se riktigt bra ut för mig.

Har sen två år tillbaka världens finaste fästman som jag känt sedan jag var 7 år.
Vi vill gärna ha barn men jag känner att jag behöver ett halvår ungefär på mig att förbereda mig, sluta röka, låta min kropp bli mer återställd och så vidare. :)
Så vi ska börja försöka i slutet av året och jag längtar så enormt mycket!