Hej!
Någon kanske kan hjälpa mig och klura ut vad min kropp håller på med... Jag skulle ha fått mens någon gång mellan 3 och 5 mars. Oftast brukar jag ha cykler på 28 dagar, men ibland även 27 eller 29 så därför har jag tre "alternativa mensdagar". Men mensen har fortfarande inte dykt upp.
Jag vet ju att mensen kan hoppa över nångång eller att den kan vara försenad, men jag kan inte minnas att jag varit med om det någon gång. Och jag börjar ju fundera... För jag har haft menskänningar i över en vecka, och "rinnande" flytningar så jag tror hela tiden att det är mensen som kommer. Men icke! Brukar annars känna av att mensen är på väg en dag innan.
Jag och maken har talat om att det snart kanske är dax att skaffa barn, men har inte börjat att försöka aktivt. Men... det har förekommit ett par gånger att kondomen inte har kommit på i början utan mer när det blivit "skarpt läge" (och jo, jag vet att det är ju mer eller mindre skarpt läge hela tiden för det finns ju små simmare som kan tjuvstarta...) Jag vet att jag hade ägglossning denna cykel, för i alla fall så kände jag den där huggande smärtan som jag förknippar med ägglossning. Men, eftersom vi inte försöker aktivt att få barn så noterade jag inte datum och jag har ingen koll på hur det var med sängkammaraktiviteterna just då.
Har surfat runt en del, läst om grav.symtom och sanningen är ju att jag skulle bli överlycklig om det visade sig att jag faktiskt var gravid även om det inte är planerat. Hade ett grav.test låg här hemma och testade igårkväll, negativt. Men jag vet ju också att det inte var så smart att testa på utspädd kvällsurin. Vet inte om jag inbillar mig allt ihop. Mensvärken (lite i light-version) som kommer och går hela dagarna och flytningarna kan jag inte förneka, men tröttheten och att jag känner mig frusen om kvällarna kan jag ju lika gärna inbilla mig.
Får ta och köpa hem ett till test som jag kan testa på morgonurin.
Ojojoj, det här blev långt. Men det som jag kanske undrar över mest är om det är vanligt att man har mensvärk "när man skulle ha mensen" även om den är försenad?
Kram!