Lite bebistankar och samtidigt frågor på gång.
Har lite mindre än ett år kvar på högskolan (lärarutb) och börjar bli otroligt bebissugen. Och i samband med detta känner jag mig ändå lite villrådig, jag vill ha barn men jag vet inte riktigt om det är rätt tid (vet man någonsin det? jag tror väll kanske inte det egentligen)
Är det dumt att vara gravid när man just ska ta examen? Jag tänker på jobb och så? Även om (!?) jag kanske är gravid när jag går ut, kan jag söka jobb? Eller ska rättare sagt, klart jag kan men bör jag söka när jag vet att jag kanske inte kommer att kunna jobba förän ett år senare?
Jag har jobbat innan jag började skolan, dock ingen fast anställning men däremot månadsantsällning på minst ett halvår plus timvik på samma ställe. Får jag tillgodoräkna mig det till föräldrapenningen?
Och så en sista fråga, skriva examensarbete och vara gravid, går det ihop? Självklart är det individuellt, har varit gravid tidigare så jag vet hur det kan vara med illamående och andra symptom. Men är det jättedumt att vara gravid när man gör exarbetet?
Förstår såklart att dessa frågorna kan vara svåra att svara på men om någon har något svar får ni gärna svara. :)