Hej! Jag såg att ni oxå haft cystor.
Själv så har jag ungefär samma historia som er, var till UM för att jag fick blödningar, där trodde dom jag var gravid i 3:e månaden så jag fick tid för ultra dagen efter. Där visade det sig att jag inte var gravid, men hade en cysta på livmodern ist. Fick veta att dom enkelt tog bort den genom en titthålsoperation och att jag skulle vara på benen igen typ 2 dagar efter.
Ok, skönt tänkte jag. Fick en tid för operation den 24/4. Dagen före vare inskrivning, fick då träffa läkaren som skulle operera mig. Min cysta var då 18 cm, och rymde 1 liter vätska, den hade då inte växt så mycke mera sen sist.
Sedan undrade hon om jag hade några frågor, ja.. jag undrade hur en titthålsoperation gick till. Då tittade hon lite konstigt på mig och sa att det ska ju inte du göra. (Blev lite smått chockad då). Fick veta att jag skulle göra ett bikinisnitt, plus att cystan inte satt på livmodern!! Den satt på högra äggstocken och dom skulle försöka rädda den sa hon. Jag berättade min historia om den dagen på Ultra, vad han hade sagt mm. Hon blev alldeles förvånad. "Det borde ju han ha sett att det inte går o göra en titthålsop. Den är alldeles för stor för det, gränsen för att kunna göra de är 10 cm, och din är 18". Hmmm.. Japp. Så det blev ett snitt för min del iaf. Har gått 3 veckor sedan dess idag, har läkt fint och inte haft sådär superont. Är sjukskriven 2 veckor till.
Men att få sådär olika information. Jag är såå besviken o arg på den första läkaren. Att kunna säga nått sånt där o ställa in sig på det, få veta dagen före att det blir nått helt annat. Jag fick ju ringa min arbetsgivare på engång o typ säga" ehh, det har blivit lite ändringar här". :) haha. Men men, huvudsaken op gick bra. Ville bara berätta min historia för er. Ni har inte haft några problem den biten?