Jag sitter hemma och funderar på en sak. För tre månader sedan så förändrades min mens, jag brukar ha mens 4-5 dagar och sparsamt men efter att ha haft mens som vanligt i typ 5 dagar så kom störtblödning med klump/klumpar, Inte så trevligt. Och jag blödde i en vecka till och då blödde jag mycket, och mensen var även klarröd, ( vilket den inte brukar vara annars) Jag tänkte att jag skulle kolla upp det men ringde aldrig till gyn, så kom nästa mens som väntat (har regelbunden) Jag tänkte att nu blir det som vanligt men det blev det inte, samma den här gången men inte lika mycket som föregående månad, men den blev långdragen och mer än vad jag brukar ha,blödde typ 2 veckor igen, och nu den här månaden så har jag även blött när jag hade ögglossning ( brukar aldrig göra det) och nu är jag inne på mensens 10 dag, samma nu också, jag har äntligen ringt gyn och har fått en tid, men jag funderar bara på en sak. Vi har inte planerat att skaffa barn tidigare, men vi hade tänk börja nu den här månaden på riktigt. Om vi ska försöka så är det nu till helgen, vad tycker ni? ska vi vänta till efter gyn undersökningen och missa den här månadens försök? Tror ni att det spelar nån roll? Om man ska tex. skrapas så är det väl inge bra om man blivit gravid? Kanske är det någon som varit med om samma sak som mig med förändring av mensen? Vad var det då? Svara gärna =) Tack