Ja har du haft så i många år och endast får det vid sex.. då är nog dina kärl känsliga helt enkelt, säkert inget farligt!
Jag fick mellanblödningar.. blödde hipp som happ mitt i mina cykler.. i flera månader... Svart ibland.. rikligt rött ibland.. ja, det var olika.. Men det var hela tiden något, och det var riktigt jobbigt mentalt att aldrig få känna sig kvinnlig och "ren". Så höll det på några månader innan min mor tvingade mig att ta cellprov - och då kom det fram att hennes mor haft livmoderhalscancer....... Så jag tog prov, och det visade sig att jag hade cellförändringar. Ett nytt prov togs ett halvår senare, ett mer detaljerat prov så att säga.. Då visade det sig att det var så pass att man valde att konisera mig (dvs. ta bort en konformad bit av livmodertappen.. ca en sockerbit stor..).
Nytt prov 6 månader efter operationen där de bedömnde operationen lyckad.
Jag fick dock tillbaka mina mellanblödningar ganska snabbt och nytt prov togs därför några månader senare.... Mycket riktigt - tillbaka igen... In på nya undersökningar med mikroskop och grejor... (vill helst glömma) TVINGAT Gyn att få kvinnlig läkare varje gång, shit vad jag har fått strida. Helt sjukt är det!! Sååå många gånger jag fått höra: "varför är det så viktigt?" VA? Varför frågar du ens liksom? det är upp till mig vad det beror på!!
Nåväl... jag är opererad gång 1 våren 2006.. och andra gången februari i år... Nu får det vara nog!! Inte haft mellanblödningar på 3 månader nu iaf, så jag HOPPAS det är förbi nu!!
X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Vill helst inte boka tid privat, för det första är det så dyrt och sedan så tycker jag det är extremt jobbigt med gynekologiska undersökningar. Vågar inte gå till någon ny, lättare när det är ett ställe man redan känner till!Jag försöker att låta bli att fundera alltför mycket på det. Är inte så rädd för cellförändringar, har ett par kompisar som har haft det och det var inget farligt. Vilka slags cellförändringar fick du och vilka symptom hade du innan? Är så rädd för sjukdomar som kan innebära att man på ett eller annat sätt blir steril, usch hemska tanke! Nu när jag tänker efter som har jag nog haft problem med just blödning efter sex ända sedan jag blev sexuellt aktivt. Kan vara att jag är överkänslig, får ibland ont också.Jaja, det är bara att vänta och hoppas på det bästa!