Åh, ett svar

Hej, blomman1976! Beklagar både den j-a vestibuliten som drabbat dig och att ni inte lyckats få barn på flera år... Gör ni IVF pga vestibuliten eller av andra orsaker, om man får fråga? Om du inte vill svara här kan du inboxa...
Jag har själv satt min diagnos, eftersom de gynekologer jag besökte då jag började få problem för ca 7 år sedan inte hade rätt kunskaper. Sedan dess har jag dragit mig för att gå till "experter", och istället testat mig fram till egna metoder... Har dessutom lärt mig leva med sjukdomen, (Jag känner endast av smärtan vid penetrering, vilket ju går att undvika i det dagliga livet...) det har inte känts som ett problem för mig på fler år, förrän nu när vi tänkt försöka få barn.
Vi tänker inte försöka få barn genom samlag, utan satsar på heminseminering... vilket inte känns helt enkelt det heller. Är inne på vårt första försök nu, och räknar med att det kan ta upp till ett år det här... och, jo, det kan säkert ta ännu längre tid än så pga både vestibuliten och andra orsaker, men försöker ställa in mig på en tidsperiod som känns hanterbar i nuläget...
Varmt lycka till du också!! Hoppas att fler ansluter i tråden!!