hej allihopa skulle vilja veta om man är helt själv om detta eller om det kanske finns nån stackare till.
i slutet av 2001 fick jag mitt första barn var då 17år under den graviditeten så var jag ganska dålig låg o kräktes i 7 månader flera gånger per dag kunde inte riktigt njuta av den graviditeten fick ligga ett fler tal gånger på sjukhus med dropp. i månad 8 så föddes min lilla pojk förlossningen gick jätte fort efter att vattnet gått tog det 10 minuter för honom att komma ut :) tog inga smärtstillande alls "hann inte" när nr 2 var på väg 2004 så var jag lika dålig då. kräkningarna började på en gång o jag trodde att det skulle vara lika länge nu men det varade endast i 4 månader o jag var jätte glad men i vecka 10 så fick jag en blodpropp i mitt högra ben "ben trombos heter det" det sitter alltså en propp i venen i benet och som är helt igentäppt. jag blev insatt på fragmin "blodförtunnande" och trodde att det skulle försvinna har inte kännt av nåt sen dess. förlossningen denna gång var oxå rätt ok tog lite längre tid än första gången så denna gången hann jag få sterila vattenkvaddlar super bra funkade det.. sen dess har allt varit lugnt ända tills i januari 2008 så fick jag åka in akut med några fruktansvärda smärtor som visade sig vara en sprucken cysta det låg då vatten från denna o tryckte på urinblåsan men jag fick ingen mer info om detta utan gynläkaren skickade hem mig o sa att jag skulle ta ipren i 5 dagar sen skulle det vara bra det tog väl ca 2 veckor innan alla smärtor gick bort för mig. har inte kännt av det något mer som tur är. i detta skede så hittade jag en annan man och det dröjde inte länge innan vi var gravida men i juli i vecka 12 så fick jag åka in till sjukhuset igen för en blodpropp på samma ställe som förut den satt alltså kvar sen förra gången + att den byggts på ännu mera :( så nu sitter proppen långt nedanför knät o ända upp i magen. känns inte alls bra. det konstiga var att dom aldrig kollade om allt var ok med bebisen men 4 dagen jag låg där så var jag lite arg för detta o bönade o bad om att få göra ett ultraljud. då det gjordes ett så upptäcktes att barnet var dött allt såg jätte bra ut men hjärtat slog inte :( så den 17 juli fick jag göra en skrapning. den 24 september fick vi reda på att vi var gravida igen var då redan i 4 veckan allt såg bra ut o jag fortsätter med min medicin "fragmin" men i vecka 8+5 så var missfall ett faktum igen jag började stor blöda och fick komma till läkare som konstaterade missfall några dagar senare fick jag komma på kontroll så att se så kroppen tagit hand om detta själv och det hade det. då fick jag reda på att jag ska få göra ett test på livmodern för att se så den är ok och så att inte proppen stör hoppas verkligen att allt är ok för vi vill gärna ha ett barn ihop. är det någon som vet hur länge man kan/ska vänta mellan graviditerna jag vill ju gärna försöka aå fort som möjlgt igen :) är det nån som haft samma problem som mig?? dela gärna med dig för jag känner mig ganska ensam om detta.. blev lite långt skrivet här :)
ha det så bra!!!