X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare) Endometrios diagnosticeras med titthålsoperation och inte med ultraljud. Ultraljudsfynd kan dock skapa misstanke om endometrios som sedan bekräftas via ultraljud. Du har vad jag förstår det inte gjort någon titthålsundersökning och därför vet man inte heller verkligen om det är endo du lider av och vad det i sådana fall skulle kunna gör mot din fertilitet.Trådskaparen, jag bloggar bland annat om min barnlöshet och endometrios om du är intresserad av att veta mer om de svarta sidorna av sjukdomen.
Precis det vet jag, det var därför jag skrev "starkt misstänkt endometrios" eftersom det inte är diagnostiserat att jag har det, men läkarna jag varit hos är nästan säkra på att det är det. Det jag sa om fertiliteten var för att uppmuntra, för jag vet att inte alla med endo har svårt att bli gravida. Känner tex en tjej med diagnostiserad endo som inte kunde få barn med en kille, hon trodde det var på grund av endon, när de gtjorde slut och hon träffade en annan blev hon gravid efter 1 månad, när det barnet var ett år och de slutade med prevmedel blev hon gravid igen

. Ville bara uppge att det finns hopp trots endo, att det inte alltid behöver innebära infertilitet, trots att det tyvärr ofta gör det.