Hej allihopa, jag hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Jag har börjat inse att jag har ett ganska stort och kanske allvarligt problem som ni säkert försod när ni såg rubriken.
Jag har under många år, sakta men säkert, fått mer och mer dödskänslor. Jag vet inte hur jag ska förklara.. Men jag är så rädd för döden att jag vill dö (vet inte hur det går ihop)
Finns det någon därute som är lika rädd som jag är?
Jag oroar mig först och främst för sjukdomar. Speciellt cancer. Jag har vart på sjukhuset flera gånger för att jag misstänkt olika typer av cancer. I magen, i huvudet, i bröstet osv.
Det har alltid visat sig att jag är helt frist.
Jag är bara 19 år och är "vad jag vet" fullt frisk annars.
Jag är väldigt glad och positiv som person, har lätt för att skaffa vänner, jobbar mycket, har en sambo osv.
Väldigt mycket är egentligen ovanligt bra för min ålder. Jag har lyckats så himla bra med mitt liv hittils.
Förutom rädslan för att jag själv ska vara allvarligt sjuk så oroar jag mig fruktansvärt för mina nära och kära. Trots att jag inte har någon anledning. Om min pojkvän får lite ont i magen får jag sån ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen.. Om min syster känner sig lite yr blev jag helt ifrån mig.
Och det är ju inte enbart sjukdomar jag oroar mig över. Jag oroar mig över bilolyckor osv också. Hör jag ambulansen eller hör via rykte att det har vart en stor bilolycka i närheten blir jag vettskrämd.
Jag kan vara vaken nätter långa och må dåligt över detta. Känner jag mig inte dödssjuk så oroar jag mig över något annat.
Detta blir verkligen bara värre och värre och jag är rädd att det snart kommer att påverka mitt förhållande och mitt jobb.
Anledningen till att jag skriver det här är för att det även rör graviditet. Jag har haft problem med mens sedan pillerstopp i augusti förra året och är nu även livrädd att något där ska vara fel.
Men som sagt, finns det någon där ute som känner som jag?