jag har sedan mer än ett halv år tillbaka kroniskt ont i nedre delen av magen (vad som känns som äggledare och äggstockar), dvs båda sidorna på magen. från början var värken mer diffus och strålade ut i ländryggen. sedan ett par månader tillbaka är värken mer distinkt i magen på båda sidorna. för mig är det självklart att det är äggledare/äggstockar. det känns som jag går med två stora sår i magen. jag har sökt läkarvård ett flertal gånger utan att få någon hjälp. har varit på gyn, där läkaren klämde ganska rejält och gjorde ultraljud utan att hitta något fel. vi pratade om titthålsoperation men jag ville gärna vänta eftersom jag är inte så sugen på ytterligar en operation. upplevde nämligen samma smärta för ca 5 år sedan. man gjorde operation och jag fick veta att allt såg normalt ut. man hittade en sammanväxning som möjligen kan ha orsakat smärtan även om man inte trodde så. jag kände mig inte hjälpt av operationen men efter ett tag försvann ändå värken, även om jag hade ont sammanlagt över ett halvår. funderar på att begära operation igen då smärtan börjar bli outhärdlig, men kan tänka mig att väntetiderna är långa...
jag har sökt och läst massor på internet utan att kunna förstå vad det här är. det enda jag skulle kunna tänka mig är någon form av kronisk inflammation i äggledarna eller endometrios. men då borde man sett mer vid en operation och en gynläkare borde kanske också hittat något fel... sedan ett par månader har jag slutat med p-piller i hopp om att inom det närmsta året bli gravid även om jag är väldigt tveksam till att kunna bli det utan hjälp med tanke på mina besvär...
någon som upplevt något liknande eller vet vad det skulle kunna vara? skulle vara så tacksam om någon kunde ge mig några nya tips eller infallsvinklar. att ha ont på ett sätt som ingen tror på eller kan förklara är oerhört påfrestande...