Hej alla,
Ego: Ännu en turbulent vecka med artiklar i tidningen. Jag är så arg och besviken. På onsdagen fick jag ett samtal från en journalist. Han är så sävlig, påstridig och irriterande men ändå kan jag inte säga nej när han ringer. Han ringde och berättade att han precis varit på presskonferans på sjukhuset. Han berättade vad som sagts och ville ha komentarer. Han frågade aldrig om han fick göra en intervju bara ihärdigt ställde frågor. När jag sedan läser intervjun i tidningen på torsdagen så har han skrivit fel. Jag sa att det var bra att AT-läkarna fick bättre handledning eftersom de inte är färdig utbildade... Men han har skrivit att jag sagt att de inte var utbildade.
Sen läste jag artikeln om vad sjukhusledningen tagit upp och det kändes som ett knytnävsslag i magen. Det blev så fel att de inte innan ringt och berättat för oss vad de tänkte göra. Jag tycker vi haft en så fin kommunikation de sista månaderna och så sviker de oss så fullständigt. I mina ögon så gick de ut med denna presskonferans för att de fått så mycket negativ kritik den sista tiden. Jag tror att Eskilstunas föräldrar är rädda för att ta sina barn till sjukhuset. Så då vill de visa allmänheten hur bra det kommer bli för att de fört in lite nya rutiner. Nej, jag är så besviken. Det känns som de försöker släta över vad som hänt. Jag tror att jag hade tyckt det var ett jätte bra initiativ om de bara ringt innan och berättat.
Pajasmamman: Nej, jag tycker inte det är för sent att skicka tackkort..
Vad duktig du är som fixat Signes album, det vill jag oxå gärna se om jag får. Jag har tänkt mig att fixa Willes album snart, men det finns ingen motivation än. Nu har jag upptäckt att jag måste köpa ett större album för annars får ju inte alla tidningsurklipp plats..
Nimsan: Skickar över en riktigt stor kram. Har tänkt mycket på er. Jag tror att det är vår tur snart. Jag håller tummarna för att de hittar eventuella fel.
Mammautandotter: Hoppas du har din son i din famn nu och att förlossningen gick bra. :Har tänkt mycket på dig.
Mammatillalfons: Hoppas du kan vila dig ordentligt och att flödesmätningen såg bra ut, så att han stannar i magen ett bra tag till.
Gersemi: Man får vara så ego man vill. Du har gott om tid sen att komentera massor. Huvudsaken att du tar det lungt och vilar så att h*n stannar i magen så länge som möjligt.
Elwiras: Sköt om dig. Ska bli så trevligt att ses nästa vecka. Kram
Melkers: Försök att njuta så mycket som möjligt av E, den här första tiden går så fort.. Jag vet att det är svårt, men försök att inte ha dåligt samvete över Melker. Han tar den tiden han behöver, just nu behöver E dig mer. Jag går oxå med dåligt samvete över att jag inte tar mig mer tid till Wille, men det är så svårt att få livetsbalansgång att gå ihop. Just nu går all min energi till jobbet.. Det lilla som är kvar delar jag på alla göromål och Wilya. Men vad svårt det är att göra plats för wille.
Vilja:Va, bra att det blev en fin begravning.
Jag hade jätte svårt att koncentrera mig på Chrilles mammas begravning, tänkte bara på Wille. Men det var så nära inpå oxå.