Hej vänner!
Mamma till Alfons: Skickar en försenad Grattiskram till Alfons och hans underbara föräldrar. Vad skönt att dagen blev bra men förstår din ångest. Säger som tidigare sagt att han var i alla fall nära sina föräldrar, kände er varma trygghet och era trygga hjärtslag. Hoppas din ångest lättar snart.
Dahlia: Jag är så ledsen över att er lilla son inte fick stanna hos er, samtidigt vill jag säga Grattis till en underbar liten son.
Ja, hur lever man vidare. För oss är det nu ett och ett halvt år sedan vår Signe dog i min mage. Jag kommer ihåg den första tiden som så svart och har svårt att komma ihåg vad som hände och när det hände. För mig handlade det om att överleva timme för timme. Den första tiden ville jag inte äta, jag ville bara dö för jag ville till min dotter. Jag var så arg på min kropp som jag ansåg orsakat hennes död och arg på min kropp som fortsatte leva när min dotter var död. Vilken mamma var jag egentligen??? Jag hade en son som då var tre år och som behövde mig. I början hade jag dock svårt, enormt svårt att ta hand om honom. Han hjälpte oss att bibehålla en rutin i vår vardag.
Vi hade enormt mycket stöd från vänner och familj, de kom med mat och hjälpte oss med sonen. De hjälpte oss med allt pappersarbete och viss telefonkontakt, detta var ovärderligt för oss.
Ta hjälp av er omgivning om ni har möjlighet så mycket ni kan. Tillåt er att sörja och var ledsna. Skapa så mycket och många minnen som ni kan för tiden kommer inte tillbaka. Man ångrar inte det man gör, man ångrar det som man inte gör! Sagt av en annan klok änglamamma.
Den dag du orkar så rekommenderar jag spädbarnsfondens öppna träffar och även träffa oss i den här tråden.
Skickar dig en massa styrkekramar. Här kan du ställa alla frågor som du har, ingen fråga är för dum. Jag hjälptes väldigt mycket av att prata med andra änglaföräldrar då jag ibland undrade om jag höll på att bli tokig. När jag pratade om mina tankar så insåg jag att det var inget konstigt. KRAM
Skulle kommentera mer men nu vill inte min dotter längre. Måste ta hand om henne. Kram till alla vänner!!!