Hej tråden,
läser era inlägg och gråter en skvätt. Det är hundra år sedan och i går som Gunnar dog och som jag var gravid igen med Einar. Alla känslor, alla minnen rinner över mig. Phu.
Under lång tid nu har jag hållit mig lite från FL. Tre barn och två hundra kräver sin tid men jag behövde nog också ett uppehåll (inte från er, från FL). Och jag behövde vara med Einar. Han är en sådan himmelbit med sina ljusblå ögon och glada skratt. Han älskar sin mamma (eller om det är mina tuttar?) och jag älskar honom mer än han förtjänar, jag älskar honom lite extra för Gunnar.
Men så i kväll fick jag lite längtan efter er. Och det första jag läser om är er träff. Det vore mysigt att komma. kanske kan jag få ihop det. Det vore så bra att träffa dig speciellt faktiskt, WilleViking! Annars verkar det ju som att det är gänget som ska träffas. Ååååå, jag längtar efter er.
MammaUtanDotter: Ja, hur klarar man att föda barn igen efter att man fött sitt döda barn. Jag vet inte. Vad gör man av minnena? Jag vet inte. jag vet bara att man kan det. Och att är jag säker på att du kommer att klara det också. Det blir ju förstås lättare med bra stöd och en förlossningsplan låter ju bra. För mig var det så bra att inte bestämma något innan, jag kände att jag hade kontrollen då. När det närmade sig och det var dags att bestämma hur jag skulle föda och när var det väldigt ångestladdat. Om jag valde fel och Einar dog skulle ju det vara ännu mer mitt fel än att Gunnar dog... Men så kom Einar av sig självt och jag slapp välja (redan då visade han vilken fin kille han är). det är nog som du säger i alla fall så att du msået veva runt minnen lite. Kanske kan du prata med din man och "veva" lite tillsammans med honom? Många kramar till dig från.
Själv har jag börjat arbeta igen (fick vara hemma i 14 månader). Min man är hemma med Einar och de stormtrivs med det. Jag har kul på jobbet också men det är mycket och jag skulle gärna vara hemma resten av livet med Einar och mina flickor.
Till alla i tråden. Kramar.
(jag hör av mig om jag kan komma på lördag)