Hej alla! <3
Pajasmamman: Hoppas att din chef går med på att du får skriva C-uppsatsen på arbetstid. Det är verkligen ett heltidsjobb att skriva. Jag blev för övrigt godkänd och kan nu hämta ut min examen. Behöver du någonsin hjälp med uppsatsen så hjälper jag gärna till. Det ska ju liksom vara en viss form osv..
Åh så gulligt att din brorsdotter att ägna Signe en tanke och ett kort på alla hjärtans dag!
Pipaluck: Har hälsat maken min från dig. Jag tror att om viljan finns så SKAPAR man sig tid och de andra barnen tror jag inte heller sörjer över att de får mindre tid med mamma och pappa. De får ju ett nytt syskon! Dessutom anser inte jag att antalet barn avgör hur mycket tid varje barn får, utan ens egna engagemang och förutsättningar. I mitt och Anders fall att han tyvärr tvingades till förtidspension, men i gengäld kommer barnen alltid att ha någon som är hemma när de kommer hem från skolan, ingen har gått särskilt mycket på dagis, OBS! Jag tycker inte synd om barn som har långa dagar på dagis, jag tycker mer synd om föräldrarna som bara får träffa trötta barn.. Men jag är ödmjuk inför att det är ju så samhället är uppbyggt.. det är få förunnat att klara sig på en lön. Lycka till med barnagörandet
Hur jag mår? Jo i början var det väldigt jobbigt, med trötthet och illamående vilket medförde en smärre kris i mitt o Anders förhållande, något som vi ff kämpar med. Jag hann ju börja må riktigt bra, med den medicininställningen jag var på och helt plötslligt var jag åter ett "offer". Jag hade glömt hur jobbigt det var med illamåendet och tröttheten! Med facit i hand var det inte så smart att bli gravid så fort, men gjort är gjort och nu är det bättre. Jag har en jättebra BM som har öppnat för att jag får komma på koll när jag vill. Jag lyssnade på <3-ljud i vecka 16, när jag tyckte att jag inte kände bebben. Jag kände rörelser otroligt tidigt. Mycket eftersom jag satt så mycket i och med att jag gick i skolan. Nu mår jag såpass ba psykiskt att jag funderar på att INTE gå på ett extra UL i vecka 31. Det är ändå lite meck för oss att ta oss till Västerås, men vi får se...
MammaUtanDotter: jo jag har en son och två döttrar i livet och så lille Hampus på kyrkogården. De är 8, 6 och 1,5 år. Jag kan säga att om Hampus hade fått leva, så hade nog jag och min man varit nöjda med barn, men just att bli påmind om livets skörhet tror jag har gjort att jag har ändrat mig. Livet är inte alltid så enkelt och att ha många barn, att få möjligheten att få många barn är verkligen inte det mest jobbiga i livet! Jag längtar så efter en pojke denna gång, som ett revanchtänk, att jag kan få en liten pojk, även om det inte är Hampus. Men som någon annan skrev så tror jag att det spontana tänket ändå är ett drastigt försök till att ersätta det man förlorat, men det spelar ju dessvärre ingen roll. Det kommer alltid att saknas en i vår familj! Även om min man och jag har sagt att detta är vårt sista barn, så kan jag, när jag tittar på My, längta efter att många gånger ha en liten tulta som springer omkring och är ett ständigt leende. Jag menar då tänker jag YTTERLIGARE ett barn föutom det som jag har i magen. Det är ju så fantaskigt med livet och eftersom vi har blivit berövade ett liv, så kanske vi vill uppleva den känslan om och om igen!
Jag förstår även din känsla över att slemproppen släppt. Då är det allvar! När min släppte så började jag gråta. Hurra för att du kommit så långt, hurra för att du väntar en pojke och hurra för att han snart kommer!!!
mamma till Alfons: Jag längtar också till våren så att jag kan pyssla vid graven. Nu under vintern har jag inte besökt graven knappt alls, men han ligger ju ändå där han ligger och kransar och sådant ligger under djup snö. Dessutom har det inte varit plogat på hela vintern.
WilleViking: Håller tummarna för er att ett frö börjar växa snart. När jag såg framsidan på tidningen tänkte jag direkt på Wille. Många varma kramar till dig!
Nimsan: *vinkar* Kul att ha fullt upp med en webb-butik. Kram!
Nu har det nästan tagit en timme att skriva detta och jag har inte den tiden på kvällarna. Här måste man ju liksom avsluta och jag vill inte glömma någon och jag vill skriva så att ni förstår mig. Så vill ni prata oftare med mig, eller veta vad jag gör, så får jag hänvisa till Facebook, hihi
många kramar alla!
Träff hos Elwirasmamma i Mars;
20/3
Vilja71
Pajasmamman (osäkert)
21/3
Vilja71
Pajasmamman (osäkert)
fruWasberg Ska du ha dina barn hemma?
27/3
Vilja71
Pajasmamman