Hej!
Grattis till lyckade VUL och RUL! Jag vill önska er alla en riktigt god jul och hoppas att sorgen och längtan inte känns alltför tung under julen, utan att ni även kan känna glädje och hopp för framtiden.
Organscreeningen jag var på ledde ju till oro för mig och min man. Njurbäcken var lite förstorat, men jag fick tag på läkaren idag som sa att det ändå var inom normalgränserna och tyckte inte att vi skulle känna oro. Trots det får vi ett nytt UL om ca 4 veckor för att vi ska känna oss trygga. Underbara spec.MVC!
I helgen var det vår tur att bråka. Ena bilen (rishög) gick sönder och eftersom jag körde fick jag skulden. När jag inte accepterade beskyllningarna fick jag bara mer och mer skit från min man. Orättvist! Sedan gjorde han klart för mig att han tycker att jag ska vara hemmafru och ta hand om barnen, eftersom det är "kvinnans uppgift", om han så ska jobba dygnet runt för att försörja oss. Jag vill gärna vara föräldraledig, men jag älskar mitt jobb och skulle inte stå ut att gå hemma, se min man jobba ihjäl sig, eller veta att jag i vissa stunder skulle få höra att jag inte har någon talan eftersom jag inte jobbar (=drar in några pengar). Morr! Ibland undrar jag om det inte vore enklare ensam, fast i grunden älskar jag min man.