X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Tänker på jennycecilia flera gånger, undrar hur det gick igår..
Hej, jo, det gick bra. Skrev på bloggen :) vi var inne i tid men fick vänta en timma, det var jättejobbigt. Vi var ju på IVF. Sen ser vi en jättefin och tydlig puls på Pixel. Så skönt!
Sen så bestämde vi oss för att handla litet bäbiskläder för att fira.
In och så står vi där och kikar på de små små kläderna. Helt plöstligt så börjar jag att gråta. Vi fick ju aldrig köpa kläder till Leia och det blev så tydligt. Så jag gråter -det bara brister och hjärtat delar sig liksom i två -tills det går över-eller lugnar sig iallafall. Där och då. Vi bestämmer oss för att handla vidare. Det blev en ny taklampa till vardagsrummet också.
Leia kom och gick för snart ett år och en vecka sen. Jag var ju i v. 23 då. Som nu under våren så förs ju minnena som var då till nu,som med som vårens tö och rinnande vatten. Ni vet ju hur våren doftar, och när Leia kom och gick så var det ju som nu. Då för ett år sen så boade vi. Nu exakt för ett år sen beställde vi en ny bil. Enm kombi till Leia-den heter fortfarande leiabilen. Vi hade ju flyttat och renoverat och nästan allt började bli klart.
Det är litet som att vi tar vid där nu. Igår. Tiden lappas över på något vis. Som när man lägger nu (om nu var ett papper) över då (som också är ett papper) och man ser igenom nu för att då lyser igenom.
Jag har aldrig köpt bäbiskläder förut. (Till andra) Men aldrig till mig och min bäbis.
Det är lycka och det var läskigt och det kändes bra. Blandat.
Tiden hos bm nästa vecka är på Leias födelsedag. Det känns det med, men tror det är oki.
Tack för att ni finns-