Hej alla och tack för välkomnandet! Håller med, vart tar tiden vägen??? Kan inte riktigt förstå att det bara är 10 veckor kvar...
Melkers mamma: Jag vet alltför väl hur denna hemska klåda känns... Det är SÅ jobbigt, man kliar ihäl sig. Skönt att höra att du ändå verkar få den hjälp du behöver. Mitt kliande slutade med att jag "ömsade" allt skinn i händer och fötter, såg riktigt obehagligt ut vill jag lova!!! Men nu är det bra, detta hände mig tidigt i denna graviditet och fanns så klart inga förklaringar ( det "ska" ju komma i slutet av graviditeten om man nu drabbas)... Det var ju inte riktigt det man behövde efter att ha fått samma diagnos kring varför fostervattnet plötsligt försvann då jag väntade Cornelia. Måste höra hur kände du/ni för att ta reda på könet? Jag funderar på att det kanske vore bäst att veta så man hinner förbereda sig då vår situation inte är som "de flesta andras", fast jag inte har velat veta i mina tidigare graviditeter...
Stark längtan 83: Jag har också haft TH tidigare, men blev också uppringd och fick förfrågan att teckna barnförsäkring, så de ligger inte högt i kurs hos mig heller....
Gersemi: Då jag drabbades av "mitt kliande" så blossade jag upp kring munnen, blev rödflammig och "domnade", just när jag vilade. Åkte 2 gånger upp till akuten efter att ha rådgjort med sjukvårdsupplysningen och man var rädd att jag fått en allergisk chock, men inget mer hände och läkarna har ingen aning om vad det var... Mycket konstigheter finns det, det känns som om det är det sista vi behöver, man har så mycket oro som det är ändå...
Ego: Har precis varit hos svärmor, talade om för henne att det kanske skulle bli svårt för oss att glädjas åt min sambos systers och hennes barns hemkost (de bor utomlands), för de kommer på årsdagen av Cornelias bortgång. Sa till henne att vi kanske inte var sugna på familje middagar osv, utan att vi kanske hade "fullt upp med oss själva" då. Betonade att jag ville att hon skulle hjälpa till med att förklara att det absolut inte har med att vi ej vill träffa syskonen (och den nya kusinen) att göra, då de har tagit avstånd och inte vågat prata med oss efter vår förlust, men hennes svar blev: "Jag tycker inte att ni ska lägga er sorg på de andra, ni vet ju inte hur de reagerar, utan behåll era tankar och känslor för er, det är nog lugnast så... Säg istället att ni inte har tid eller att det inte passar.."Blev så oerhört besviken, hade föreställt mig att hon skulle svarat att självklart hade hon förståelse för att vi kanske kommer att ha de tufft just då, och att det var bra att vi vågade säga till... Men in my dreams.... Hela vistelsen hos dom kändes helt bortkastad, kände mig bara ledsen och ville åka hem. Antar att anhöriga, vänner och folk runt omkring aldrig kommer att kunna förstå, på riktigt, hur oerhört ont förlusten av våra små gör, oavsett om det har gått en vecka eller flera år...
Men som Gersemi säger: Det här året ska bli vårt!!!!
Kram på er