Hej! Vet inte vart jag ska börja. Har varit medlem här på familjeliv i många år men har aldrig varit aktiv i några trådar här på forumet. Nu är det kanske dags?!
Jag, född -79, och min sambo förlorade vår lilla Moa i tjugonde graviditetsveckan den 20 oktober 2008, pga en infektion i livmodern. Min graviditet var överjävlig med ständiga sjukhusbesök, inläggningar och provtagningar. Mådde jättedåligt både fysiskt och känslomässigt. Gick ner 10 kg på dessa 20 veckor och kunde varken äta eller dricka. Enligt vår läkare så kan det vara så att infektionen fanns kvar sedan tidigare då jag bara några veckor innan graviditeten med Moa fick ett MA i vecka 13.
Hur som helst så har det tagit lååång tid att komma till där vi är idag - att försöka få till en graviditet som ska hålla hela vägen. Vi gifter oss nästa lördag och tänkte därefter slänga skyddet all världens väg. Jag har tidigare haft lätt för att bli gravid, men det finns absolut inga garantier för att det blir så denna gång.
Jag har faktiskt redan räknat ut eventuell BIM och har insett en ganska lustig sak. Datumet för BIM är 31 mars, samma datum som vi fick vårt första positiva graviditetstest 2008. Tänk om...