X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Jag har tänkt i samma banor, att det kanske var ett tidigt "missfall" när ägget skulle fästa.....men det skulle varit riktigt tidigt. Om min ÄL skedde tex den 27/2 så skulle det varit på exakt den sjunde dagen efter ÄL som jag började blöda. Jag hade positivt ÄL test 25:e och 26:e feb (på dag 10-11 i min cykel) och min BIM var 16:e mars uträknat från min senaste mens och en cykel på 28 dagar....så BIM skulle kunna vara +- några dagar. Har du haft så och blivit gravid efter nästa ÄL menar du? Brukar du blöda mycket och ha ont? Och hur länge brukar det då hålla i sig? Får du sedan mens igen vid din beräknade BIM? Tack för att du försöker hjälpa mig
Jag är nog litet skadad, men jag vill hjälpa alla :)
Jag pluggar ju till psykolog. Svårigheten med att hjälpa är att många inte vill bli hjälpta. Eller inte förstår att det går ut på att få hjälp till att hjälpa sig själv.
Det andra är att kristendomen och gamla traditioner har en sådan negativ inställning till saker. Så vi är ofta pessimistiska redan från början. Eller blir det lätt under livets gång.
När det kommer till medicinska egenheter så har jag bara mina erfarenheter och är därmed litet begränsad, men eftersom jag har en del just erfarenheter så kanske jag kan komma med litet info och litet hopp om att du är på rätt spår. Det kan ju kännas litet motigt ibland.
Nidblödningen inträffar ca då och jag vet att man kan få ont då med. Hur ont vet jag inte eftersom jag inet haft det. Som jag hört av fler som fått det, så har det onda inte suttit kvar utan gått över ganska snabbt. Blödningen kan ju vara olika.
Så när du menar blöder mycket så utgår jag från att du jämför med din mens.
Vilket iof inte säger något. Eftersom det är så olika för alla.
Här står det att den
kan vara riklig:
"Hur mycket blod kommer det då? Ja, i den mesta facklitteraturen står det att blödningen är sparsam. Dock kan man blöda rikligt också. Det är svårt att avgöra om det är en nidationsblödning eller en vanlig mellanblödning och det är oftast först när man väl testat positivt för graviditet som man kan få det bekräftat."
Taget härifrån:
www.niomanader.se/content.asp?ID=125Så vi får hoppas på hoppet :)