Vad skönt (men sorgligt) att höra att vi inte är ensamma om just det beslutet...
Man skäms nästan för att man har valt bort ett Downsbarn. Kan många gånger känna vad folk tycker och tänker, men valet var ju vårat och vi får leva med det resten av livet ! Vi bestämde oss också innan KUB testen. Den gav oss 1:2........
Moderkaksprovet fick vi snabbt svar på, däremot tycker jag att vi fick vänta omänskligt länge på avbrytandet. Magen hade blivit ganska uppblåst tidigt och det var sååå svårt att dölja den som jag några veckor tidigare hade visat upp så stolt !
Ville inte ens visa mig ute, var så rädd att någon skulle gratulera !
Tycker du som jag att det är fruktansvärt jobbigt att se barn /vuxna som har Downs ? Jag klarar bara inte av de, trots att det har gått så lång tid nu. Avbröt i juli förra året. Hugger i hjärtat varenda gång !!
Den här gången vill jag inte göra KUB, utan moderkaksprov direkt. Har läst att man kan göra det redan i 10 fullgångna veckor. OM allt går väl så långt alltså...
Förra graviditeten kände jag dock starkt redan tidigt att något var fel. Fråga mig inte hur, men jag liksom "visste" innan alla tester.
Väldigt kluven inför denna graviditet, gör vi verkligen rätt som provar igen...
Är snart 38 år, så känner såklart att "felet" är mitt att vårt lilla barn var sjukt.
Hur gammal är du ?