Hej hej
Förra veckan på tisdagen var jag på rutinultraljud i v. 20, detta skulle bli en tisdag som jag aldrig kommer att glömma.
På morgonen var jag alldeles upprymd inför att snart få se mitt lilla pyre som låg i magen. Fick sitta och vänta en stund men sen blev det min tur, ÄNTLIGEN, jag kunde knappt bärja mig. Ultraljudsapparaten sätts mot magen och jag känner hur pulsen stiger, där är den, min lilla bebis men vad liten, ALLDELES FÖR LITEN. Jag tittar efter hjärtat, kan inget se, barnmorskan börjar mäta huvudet, hon säger inget, SKIT I HUVUDET FÖR HELVETE! det skriker inom mig, VISA HJÄRTAT!
Min lilla bebis som skulle vara så skyddad inne i mig är död, det lilla hjärtat funkar inte, bebisen funkar inte, panik, fullständig panik. Fler kommer men vad hjälper det min älskade bebis är ändå död, kommer aldrig att ligga jämte mig i sängen eller skratta åt mig. Vad har man gjort för ont?
Fick efter oändliga provtagningar ta en mifegyn och sen åka hem, började blöda och fick åka in till förlossningen på kvällen. Klockan tre kommer vår andra pojk. Tittar på honom dagen efter vilket jag endast tyckte var bra, kändes fint att se att det var en riktig människa som fanns i mig. Askan skall spridas i en minneslund vilket känns fint, det känns värdigt.
Det är en tuff tid som väntar men på något sätt skall det gå!
Ha det så gott det går, skriv gärna om du vill.