<i natt gjorde jag hemmabort.. den var påtvingad av omstendigheterna runt omkring.bla pappan som inte ville behålla det. <han frågade mig inte ens vad jag kännde över denna plöttsliga graviditet, relationen är ny, han antog bara att det skulle vara abort. .jag ville så gärna behålla barnet. <jag var i vecka 7 och jag kämpade hela natten med att få ut detta elskade lilla barn, ..som det för mig var. Jag har varit gravid 2 gånger förr så jag hade redan fått mage och bröst.
Sisst gng jag var tvungen att ta abort avslutade jag den i v 18 sissta möjliga abortdag pga svåra familiära problem som gjorde att jag valde att intre föda barnet in i det. Jag låg och skrek i ett rum på vårdavdelningen då det var virus ppå förlossningen så att jag inte kunde ligga där. ..och lyckades få det exakt samma rummet jag hållt min älskade mormor i handen en hel natt tills hon dog. där låg jag och skrek..att jag ångrade mig. Jag kännde vattnet gå navelsträngen, barnet..smärtan innombords. förlossningen var fruktansvärd och jag åkta hem tom inombords.
Efter i natt är jag lika tom. Detta var ett one night stand som orsakat denna graviditet, men det har nu börjat utveckla sig till-..eh..jag vet factiskt inte. Vi pratar inte med varandra för att vi inte vet hur vi vill ha det men endå ses varje dag. Jag är ledsen att bli tvingad till abort. det är inte rett. ..Jag såg mitt..som skulle va mitt tredje barn ligga där i toaletten. Det var ett barn med ögon, händer, huvud, tår och hjärta...
Hur ska jag kunna se den här människan i ögonen som inget hellre önskade detta och som inte alls tog hänsyn till mig. Men å andra sidan. hur ska en man förstå en kvinna ang detta.? Han har ett oönskat barn sedan innan. jag önskade inte att setta honom i den sittsen igen. Men vilkjen sitts han satt mig i som redan är ensamstående mamma, själv med barnet, som gåt igenom en svår abort innan, "och som bara helt enkelt självklart ska göra det igen". Bara så där. Rädda mig licksom.
När fan kommer det någon och räddar mig...nu gråter jag.
/gott att kunna komma hit och få ur sig lite, ingen förstår mig nu. jag är lite ensam (ursäcktar stavningen, har ej gått svensk skola))