Jag håller med alla ovan förutom QladyG. Jag mötte helt fantastisk personal på förlossningen och det är tack vare de som jag överhuvudtaget klarade av dagen. De höll min hand, kom med precis de rätta orden, tog hand- och fotavtryck trots att jag inte ens bett om det (tänkte inte på det där o då), gjorde en liten gullig mössa av ett förband som täckte hans hjärnbråck, tog fina kort på honom och var bara genomgulliga. Dagen efter kom de in med vår lille Rasmus. De höll honom så ömt och lämnade över honom till mig. Frågade sen om vi ville vara ensamma, men det ville vi inte just då så BM stannade kvar och pratade med oss om honom som de säkert gör om man sitter där med ett levande barn. Vi tittade på hans händer, fötter, öron, hans lilla tunga osv. Förutom hans hjärnbråck var han en perfekt liten bebis och vi kände oss faktiskt som stolta föräldrar mitt uppe i allt det ofattbara. Den kommande veckan fick han ligga kvar uppe på förlossningen och varje dag jag var där träffade jag någon av BM som varit med under förlossningen och de kramade om mig, frågade hur jag mådde, hur dagarna gick. De var inne och tittade till vår bebis då och då. Snacka om att de varit ett stort stöd för mig! Skulle aldrig vilja byta ut mina empatiska och medkännande BM mot någon helt känslokall. nädu, Aurelia, du verkar toppen tycker jag!