Jag beklagar så er sorg. Vi förlorade vår dotter i vecka 36+6, hon föddes den 29/8. Förmodligen får vi aldrig reda på vad som hände, alla prover hittills ser bra och normala ut. Psd i magen är så jag förklarar för de som undrar, och det är det jag själv ställt mig in på från början. Men det känns faktiskt "ok", för även om vi skulle få veta vad som hände kan det ju aldrig göra så att vår dotter kommer tillbaka till oss.
Vi var på återbesök hos läkaren förra veckan, och det kändes skönt att få ställa frågor om en eventuell ny graviditet. Jag känner precis som du Minimalla, att jag gärna vill bli gravid snart igen. Enligt läkaren finns det inga medicinska hinder alls för att börja så snart man känner för det själv, man behöver alltså inte vänta in en mens eller så. Vi kommer också att få gå på special-mvc i så fall, och först var jag inställd på att ta alla prover som finns. Men, varje gång jag går ut från undersökningsrummet kommer jag ju att vara orolig igen, så nu tänker jag på det läkaren sa, att om det handlar om psd i magen är risken oerhört liten att det skulle drabba oss igen, och även om det skulle hända är det inget som kan förebyggas eller upptäckas i förväg. Så kanske får man försöka ha is i magen och vara glad för varje stund man känner en spark. Låter svårt, men man kan ju försöka. Kram!