Emmy K skrev 2009-07-24 20:53:22 följande:
Tack Idalinus Träffade du föräldrarna? Jag har erbjudit mig att komma direkt men de har varken tackat ja eller nej. Jag vill inte fråga igen heller för jag vill inte tjata. Har de datorn med till avdelningen? Jag undrar om de får mejlen med en gång. När jag ringde hem till dem gick mobilens telefonsvarare igång och jag lämnade ett meddelande. Jag kunde inte hålla tillbaka gråten. Var är lillasystern nu? Är hon med på avdelningen? Jag vill så gärna träffa tjejen igen och jag vill egentligen att min flicka får se henne en sista gång så att hon förstår varför hon sedan är borta. Samtidigt så vill jag inte tvinga på henne verkligeheten. Tjejen ligger oss varmt om hjärtat och familjen med. Min familj var på tivoli idag och rätt ur det blå ville min son åka till den här familjen, fast vi hade jättetrevligt och massor att hitta på. Det var kanske två månader sedan vi var där sist. Jag tänker mejla dig Idalinus.
Träffade dom idag. Jag ville inte tränga mej på, men dom välkomnade in oss. Ska du åka ner så är det nog bäst att du gör det nu, och inte väntar, för det handlar nog tyvärr bara om någon dag till.
Idag hade hon knappt varit vaken alls, tittat upp ett par gånger. Vet faktiskt inte om datorn var med, men dom sitter ju med henne vid sängen hela tiden och vill inte missa en sekund så klart. Ja lillasyster var med där och sprang runt i korridorerna och lekte runt lite. Det var mörkt, lugnt och fridfullt i rummet och allt dom kan göra nu är att vänta.
Jag var rädd för att gå in där, men när sköterskan kom och sa att vi var välkomna in så ville jag inte tacka nej heller. Sonen har ju pratat om dett a så länge och nu blev det av, och jag känner nu efteråt att det var bättre att ta sej modet, som jag egentligen inte hade. Jag ville ju inte störa, inte ta av "deras" tid liksom. Men dom är ju så öppna och varma hela familjen. Vi var nog bara där en halvtimma. Hon hör nog att man är där och känner nog att där är folk runt omkring.
om du mailar mej på min vanliga mail: nettis@bahnhof.se så kan du få telenr och avdelning som hon finns på så kan du ju ringa dit och så kan dom gå in med telefonen på rummet, så kan du ju få prata med dom. Du väljer själv, men bara skriv ett mail om du vill. Du känner dom bättre än vad jag gör, jag är ingen närstående på det viset, utan känner dom genom dagis och genom barnen, men mamman pratade mkt med mej när min sons pappa gick bort och känns som man kom nära då. Sedan har barnen skickat lite kort och teckningar och varit på kalas m.m.
Så har du tänkt ringa eller åka dit, vänta inte... jag tror inte det dröjer så länge till tyvärr..... :(