Memnok77:
Du skriver:
Varför måste man förresten ha upplevt exakt samma sak för att kunna diskutera en fråga? Jag diskuterar dagligen saker som jag inte har upplevt och relaterar det till mina erfarenheter.
I de flesta fall skulle jag vilja hålla med att man kan diskutera saker utan att ha upplevt dessa, och genom att relatera till sina egna erfarenheter.
MEN
I detta fall, när det kommer till att ha förlorat sitt/sina barn, bör människor som inte har varit där, gå väldigt försiktigt fram... Där får man helt enkelt "bita ihop" kring sina egna tyckande och tänkande vissa gånger, och framförallt vara väldigt lyhörd och ja, faktiskt till viss del väga sina ord.
För oss, som befinner oss här i tråden och forumet, har den vi älskade mest tagits ifrån oss,
och hur det känns, kan du möjligtvis ANA och VILJA förstå, MEN du KAN INTE förstå. Därför att där sätter människans försvar in!
Du kan helt enkelt inte förstå smärtan vi tvingas leva i dag efter dag, och att använda ordet FÖRSTÅ kan göra väldigt, väldigt ont i oss, när vi vet att det är omöjligt för den som inte genomlevt det att någonsin vara i närheten av hur jävulskt ont det gör....
Så snälla, försök att inte provocera bara för provocerandets skull när du är här.
Annars strör du mycket salt i många såriga föräldrahjärtan.