Startsidan
  • Logga in med Facebook
Logga in automatiskt
Glömt ditt lösenord?
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Änglarum
  • Sorg
  • Toplistan på dumma kommentarer 7
Sorg - Änglarum
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Sorg
Änglarum
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Toplistan på dumma kommentarer 7

Sön 29 mar 2009 20:20 Läst 35961 gånger Totalt 487 svar
    RebeccaR
    Visa endast

Såg att den sjätte tråden snart stängs så det är ju dags för en ny... Här kan alla änglaföräldrar skriva ned de korkade kommentarer de fått!

Tidigare trådar

www.familjeliv.se/Forum-10-212/m36693474.html

PS. Vi ber vänlgen att få slippa höra att de som ger oss de "fina" kommentarerna bara menar väl- trådens syfte är att vi änglaföräldrar ska få lite andrum och försöka släppa det dumma vi får höra! DS.www.familjeliv.se/Forum-10-212/m34211726.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-212/m30473252.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-211/m27657587.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-211/m24663644.html
    *Ängeln Aaron* Lilla Turid och bebbe i magen
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 42
    4. 43
    5. 44
    6. 45
    7. 46
    8. 47
    9. 48
    10. ›
    11. »
    1. jennyc
      Visa endast
      Ons 17 aug 2011 22:48
      X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)

låter som en underbar kurator...inte!! när Max gick bort fick vi en skitkurator...hade pratat med henne dagarna innan då vi väntade på att sänga av syrgasen och de kan jag säga; hon skulle inte vart kurator!!

du verkar ju ha träffat en riktig stjärna du med...blir så arg för blir man kurator ska man väl tycka om sitt jobb och veta hur man formulerar sig och inte kasta ur sig vad som  helst?

grattis till din dotter, beklagar att hon inte fick stanna. Vad heter hon?

Hon heter Ayla. 

Nej man borde ju vara extremt noga med vad man säger som kurator... men tydligen inte. Min sambo började tom skratta för hela situationen var så konstigt när hon stod där på rummet... och var bara så otroligt sämst! Läkaren vi fick träffa var ungefär tusen ggr bättre och peppade oss ordenligt. Hade hellre haft han som kurator.  

ett så fint namn! en av mina bästa kompisar i ungdomen hette Ajla

förstår din sambos reaktion faktiskt...skönt att han reagerade så iaf...finns ju dem som blir vansinniga och gör dumma saker...men arg hade jag blivit...även vår läkare va fin...så lätt att prata med men de är ju helt omöjligt att få dem att ställa upp på samtal regelbundet tyvärr...men Johan sa att om de va nåt fick jag höra av mig :D

Har ni möjlighet att få en annan kurator? på VC, Psyk, Mvc eller sjukhuset...kyrkan är ett bra ställe att få bra stöd
      Max 100501 Nicolina 110412
    2. minneli
      Visa endast
      Ons 17 aug 2011 22:58

Hon heter Ayla. 

Nej man borde ju vara extremt noga med vad man säger som kurator... men tydligen inte. Min sambo började tom skratta för hela situationen var så konstigt när hon stod där på rummet... och var bara så otroligt sämst! Läkaren vi fick träffa var ungefär tusen ggr bättre och peppade oss ordenligt. Hade hellre haft han som kurator.  

förstår din sambos reaktion faktiskt...skönt att han reagerade så iaf...finns ju dem som blir vansinniga och gör dumma saker...men arg hade jag blivit...även vår läkare va fin...så lätt att prata med men de är ju helt omöjligt att få dem att ställa upp på samtal regelbundet tyvärr...men Johan sa att om de va nåt fick jag höra av mig :D

Har ni möjlighet att få en annan kurator? på VC, Psyk, Mvc eller sjukhuset...kyrkan är ett bra ställe att få bra stöd
      Innan förlossningen i måndags fick vi träffa en annan kurator som om möjligt var ännu sämre... Hon sa typ ingenting, satt som och väntade på att man skulle börja grina ungefär. Hon jobbade inte den här veckan så när jag låg inne på sjukhuset kom den här andra kuratorn och då bytte vi till henne. Hon är ju iaf bättre även fast hon kläckte ur sig det där. Men jag vet inte om jag är en sån som blir hjälpt av att gå och prata med en kurator. Får se hur det blir, kuratorn skulle ringa oss på tisdag iaf. Hon den första kuratorn skulle ringa oss imorgon..

Men hittills känns det som att familj, vänner och änglarummet här på familjeliv har hjälpt mig bättre. 
    3. Lanie
      Visa endast
      Ons 17 aug 2011 23:12
      minneli: hoppar bara in här lite snabbt, beklagar så er förlust, men även grattis till er ängel, ett så fint namn! apropå kurator. jag tyckte också att min kurator var sämst när vi hade träffat henne de första gångerna. jag behövde ha folk omkring mig som grät med mig, som kramade mig osv, men hon gjorde ju inte det. hon bara satt där och väntade på att jag skulle prata. hon la ingen varm hand på mig, hon grät inte osv.. kände att det inte gick öht att prata med en sån människa. men av någon oförklalrig anledning fortsatte jag ändå o gå hos henne. o faktiskt, när den första akuta sorgen hade lagt sig så började jag o uppskatta samtalen med henne. när jag hade fått älta förlusten med hela min omgivning o jag kände att jag inte kunde fortsätta o älta med familjen o vännerna så var det så skönt o få träffa kuratorn för där kunde jag fortsätta o älta utan att det kändes konstigt, för med henne kunde jag älta hur mkt jag ville utan att hon egentligen sa något om att jag måste gå vidare. nu rabblar jag på en massa dumt o det ber jag om ursäkt för, bara sån jag är :). det jag iaf vill få fram med allt babbel är att ibland är det inte kuratorn man behöver mest i början av sorgen, utan det är familjen o vännerna o då kan man uppleva kuratorn som bara störig och dålig. men om man ger kuratorn en chans så kanske man ser det stödet helt annorlunda senare i sorgearbetet. sen finns det många kuratorer som verkligen valt fel yrke eller man helt enkelt inte får någon bra relation till o då är det ju bra om man kan byta. Ville iaf bara dela med mig av min erfarenhet. Kram på dig!
    4. jennyc
      Visa endast
      Ons 17 aug 2011 23:21

Innan förlossningen i måndags fick vi träffa en annan kurator som om möjligt var ännu sämre... Hon sa typ ingenting, satt som och väntade på att man skulle börja grina ungefär. Hon jobbade inte den här veckan så när jag låg inne på sjukhuset kom den här andra kuratorn och då bytte vi till henne. Hon är ju iaf bättre även fast hon kläckte ur sig det där. Men jag vet inte om jag är en sån som blir hjälpt av att gå och prata med en kurator. Får se hur det blir, kuratorn skulle ringa oss på tisdag iaf. Hon den första kuratorn skulle ringa oss imorgon..

Men hittills känns det som att familj, vänner och änglarummet här på familjeliv har hjälpt mig bättre. 

usch då...

jag tyckte att de enda som verkligen hjälpte mig va detta forumet och min "de är så tomt" tråden. familjen va otrolig...vänner försvannmen här...de va de enda som förstod fullt ut. detta har hjälpt mig dit jag är idag, mina vänner här gamla och nya betyder allt. hoppas du finner samma stöd här
    5. jennyc
      Visa endast
      Ons 17 aug 2011 23:23
      minneli: hoppar bara in här lite snabbt, beklagar så er förlust, men även grattis till er ängel, ett så fint namn! apropå kurator. jag tyckte också att min kurator var sämst när vi hade träffat henne de första gångerna. jag behövde ha folk omkring mig som grät med mig, som kramade mig osv, men hon gjorde ju inte det. hon bara satt där och väntade på att jag skulle prata. hon la ingen varm hand på mig, hon grät inte osv.. kände att det inte gick öht att prata med en sån människa. men av någon oförklalrig anledning fortsatte jag ändå o gå hos henne. o faktiskt, när den första akuta sorgen hade lagt sig så började jag o uppskatta samtalen med henne. när jag hade fått älta förlusten med hela min omgivning o jag kände att jag inte kunde fortsätta o älta med familjen o vännerna så var det så skönt o få träffa kuratorn för där kunde jag fortsätta o älta utan att det kändes konstigt, för med henne kunde jag älta hur mkt jag ville utan att hon egentligen sa något om att jag måste gå vidare. nu rabblar jag på en massa dumt o det ber jag om ursäkt för, bara sån jag är :). det jag iaf vill få fram med allt babbel är att ibland är det inte kuratorn man behöver mest i början av sorgen, utan det är familjen o vännerna o då kan man uppleva kuratorn som bara störig och dålig. men om man ger kuratorn en chans så kanske man ser det stödet helt annorlunda senare i sorgearbetet. sen finns det många kuratorer som verkligen valt fel yrke eller man helt enkelt inte får någon bra relation till o då är det ju bra om man kan byta. Ville iaf bara dela med mig av min erfarenhet. Kram på dig!

där säger du nåt viktigt för så va de för mig med...hade ingen kurator i början eftersom de blev som det blev men när jag tack vare dig och de andra kommit en bit på vägen började jag ju hos kuratorn och den nya va ju toppen men jag va nog också i ett läge där jag va mottaglig
    6. 3 hjärtan
      Visa endast
      Tors 18 aug 2011 08:44
      Känner igen det ni säger om kurator också. Jag trodde först att det var fel på personkemin mellan mig och kuratorn, men jag fortsatte gå ändå, för min man tyckte det hjälpte och sakta men säkert hjälpte hon mig också mer och mer. Men i början så var det ni härinne. Precis som för Jenny så försvann vännerna väldigt snabbt, bara ynka få kvar, och de förstod ändå inte som de gjorde inne i "det är så tomt"-tråden, så vännerna där har betytt allt och gjort hela skillnaden, men jag är väldigt glad att jag fortsatte gå till kuratorn, för efter en tid så hjälpte det faktiskt.
    7. Lanie
      Visa endast
      Tors 18 aug 2011 10:37
      vad härligt att höra att många av er delar samma upplevelse, jag trodde jag var koko :)
    8. jennyc
      Visa endast
      Tors 18 aug 2011 12:07
      vad härligt att höra att många av er delar samma upplevelse, jag trodde jag var koko :)

tror de är väldigt vanligt faktiskt...nu bytte ju jag kurator helt och va utan helt en period...men jag va inte mogen att prata med nån annan än de nära och ni
    9. stickan12
      Visa endast
      Tors 18 aug 2011 12:54
      Gick till min kurator två ggr och både ggrna inledde hon med "ja jag läser här att du hade väldigt svårt att släppa henne" (min dotter) JA? Sen gick jag inte dit mer. Men med en ny kurator kanske det skulle vara ett annat läge. Kram på er
    10. jennyc
      Visa endast
      Tors 18 aug 2011 13:11
      Gick till min kurator två ggr och både ggrna inledde hon med "ja jag läser här att du hade väldigt svårt att släppa henne" (min dotter) JA? Sen gick jag inte dit mer. Men med en ny kurator kanske det skulle vara ett annat läge. Kram på er

tror att de kan va bättre nu men sen finns de kuratorer som bara inte borde få jobba med människor...men vanliga, normala saker en kurator säger just i första skedet kan många ggr va svårt att höra eller ta till sig, man kanske inte vet vad de är man vill praa om och vill att kuratorn också pratar osv. först en bit in i sorgen tror jag att de släpper lite...det akuta är över och man har kanske en klarare syn och vet vad man vill prata om och hur man vill ha hjälp
      www.dromstipendiet.se/122 snälla gå in och rösta och hjälp mig visa min syster min djupa tacksamhet!!
    11. Lilla Lime
      Visa endast
      Fre 19 aug 2011 18:25
      ser att ni pratar om kuratorer. vi hade olika kuratorer till våra änglar, o i efterhand så var nog kurator 2 bättre. men vi fick hjälp och stöd i det vi behövde. så öven fast kurator 2 klarade av att höra mer om våra känslor så är vi ändå nöjda med båda. vi gick ju mest för att få hjälp med papper o kontaker kan man nog säga.

utan fl och spädbarnsfonden vet jag inte hur det vart idag...
    12. Yenealems mamma
      Visa endast
      Lör 20 aug 2011 17:25
      Jag går hos psykolog och hon är skitbra. Och så hänger jag här på trådarna. Men annars är jag nog mycket lyckligt lottad ser jag. Mina vänner har inte övergett mig, utan de flesta har stött mig. Om jag räknar så har jag faktiskt dryga 10 vänner som aktivt stöder mig och så min man. Min rådis har också aktivt ringt och hört hur jag har det.

I en tidigare livskris förlorade jag alla vänner utom en så jag har ärligt varit förvånad att det inte gick så den här gången. Kanske jag efter förra krisen har valt mina vänner bättre (?).
    13. minneli
      Visa endast
      Lör 20 aug 2011 19:44
      Jag går hos psykolog och hon är skitbra. Och så hänger jag här på trådarna. Men annars är jag nog mycket lyckligt lottad ser jag. Mina vänner har inte övergett mig, utan de flesta har stött mig. Om jag räknar så har jag faktiskt dryga 10 vänner som aktivt stöder mig och så min man. Min rådis har också aktivt ringt och hört hur jag har det.

I en tidigare livskris förlorade jag alla vänner utom en så jag har ärligt varit förvånad att det inte gick så den här gången. Kanske jag efter förra krisen har valt mina vänner bättre (?).

Mina vänner har absolut inte försvunnit. Känner att de stödjer mig och min närmaste kompis är tex väldigt noga med att jag inte ska vara ensam hemma nu den första tiden. Känns som de vänner jag hade kvar sen jag skaffat barn är de som även stannar kvar när sånt här händer.

Kuratorn ska ringa på tisdag, så jag får se hur jag gör. Kanske att man vill prata med henne om en lite längre tid för just nu känner jag inte att det kommer göra så mycket. Hon är ju inte direkt peppande och det behöver jag. (Det hon sa att det här var ju som att börja om på noll, eller ja ännu mera minus...)

14. Nossmiarfe
      Visa endast
      Tors 27 okt 2011 10:58
      En vecka efter min 14 åriga dotter blev påkörd av tåget så fick jag ett fint sms av en helt okänd mamma från byn bredvid. En vän till min dotter startade en sida att man skulle tända ett ljus för min dotter och den personen som sms:at mig gick in och gillade väldigt mycket och skrev mycket fint. Hon skrev även att jag kunde inboxa henne för hon hade erfarenhet. I min sårbarhet addade jag henne på min FB sida och då gillade hon precis allt som handlade om min döda dotter. Gillade mina vänners kommentarer mm. Och då blev det för mycket och jag tog bort henne som vän. Då blev hon sur. Och tillslut fick jag polisanmäla henne. Det visade sig att hon varit inne på min döda dotters vänner bloggar och kommenterat, t.o.m kommenterat en kommentar jag skrivit efter min dotters kommentar på hennes bästaidols sida. Då fattade jag att hon är inte bara en medmänniska som sörjer med oss utan hon är besatt av min döda dotter, mig och min familj. Hon vill veta varför min dotter valde den vägen hon gick. Nu har det gått 2 1/2 vecka sedan vår dotter valde att lämna oss och inte ens vi vet varför. Då undrar man varför en helt okänd människa så energiskt lägger ner tid för att nästla sig in och kräva svar? Usch nu hoppas jag att hon fattade i och med polisanmälan för nu raderar hon det mesta hon kan. hon har även varit på andra som förlorat barn/syskon.

Jag förlorade min dotter och fick en stalker på köpet...
    15. finskaflikkan
      Visa endast
      Tors 27 okt 2011 11:02
      En vecka efter min 14 åriga dotter blev påkörd av tåget så fick jag ett fint sms av en helt okänd mamma från byn bredvid. En vän till min dotter startade en sida att man skulle tända ett ljus för min dotter och den personen som sms:at mig gick in och gillade väldigt mycket och skrev mycket fint. Hon skrev även att jag kunde inboxa henne för hon hade erfarenhet. I min sårbarhet addade jag henne på min FB sida och då gillade hon precis allt som handlade om min döda dotter. Gillade mina vänners kommentarer mm. Och då blev det för mycket och jag tog bort henne som vän. Då blev hon sur. Och tillslut fick jag polisanmäla henne. Det visade sig att hon varit inne på min döda dotters vänner bloggar och kommenterat, t.o.m kommenterat en kommentar jag skrivit efter min dotters kommentar på hennes bästaidols sida. Då fattade jag att hon är inte bara en medmänniska som sörjer med oss utan hon är besatt av min döda dotter, mig och min familj. Hon vill veta varför min dotter valde den vägen hon gick. Nu har det gått 2 1/2 vecka sedan vår dotter valde att lämna oss och inte ens vi vet varför. Då undrar man varför en helt okänd människa så energiskt lägger ner tid för att nästla sig in och kräva svar? Usch nu hoppas jag att hon fattade i och med polisanmälan för nu raderar hon det mesta hon kan. hon har även varit på andra som förlorat barn/syskon.

Vill först och främst beklaga sorgen efter er dotter! {#emotions_dlg.flower}

Nej men fy så osmakligt! Skrikandes
      Ni har REDAN MKT att gå igenom och att sen få en sån (ursäkta) puckad idiot efter sig?
      Nej vet du vad... Blir nästan arg! Och rädd.
      Hur kan man "gotta" sig i andras männsikors förlust och sorg på de viset???? Kräks   
      Usch Hoppas hon fattar vinken nu med råge och ger sig för gott!  
    16. Lilla Lime
      Visa endast
      Lör 29 okt 2011 18:16

fy vilka människor det finns. massa varma kramar till er
    17. CassieCassie
      Visa endast
      Sön 30 okt 2011 02:01
      Det här är inget änglabarn men när min farbror dog så tog min farmor väldigt hårt på det. Hon hade en väldigt speciell "kompis", denna "kompis" skickade då bilder på gravstenar till min farmor och skrev ett brev där hon beklagade sorgen över min farbror och undrade vilken sten hon skulle välja.

Tror seriöst att denna människa hade någon störning av något slag. 
    1. «
    2. ‹
    3. 42
    4. 43
    5. 44
    6. 45
    7. 46
    8. 47
    9. 48
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Inte medlem? Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Stort test av febertermometrar.

Gravidkalendern Följ graviditeten, vecka för vecka.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Fråga experten

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Helena är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Lena är förlossningsspecialist. I samarbete med Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Sverigemamman 2011

En rapport från 9000 svenska mammor

Maximera din pension.

Carina Blomberg är trygghetsekonom på AMF och svarar här på dina frågor om pension.

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
      • Senaste inläggen
      • Anhöriga
      • Avbruten graviditet
      • Begravning
      • Grav/Minneslund
      • Missfall
      • Sjukvård
      • Sorg
      • Väntan
      • Änglabarn
      • Änglasyskon
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Fler som skrattar och tjockisars klädval?
    • Kom hem från jobbet, hittade mannen med HANS ex! :'(
    • Ge mig EN bra anledning till abort
    • Min dotter stal massa godis från affären!
    • Sexuellt svartsjuk på våran katt
    • Gett min son fel ersättning i 3 veckor!!!!!
    • Hur ser soc på detta? Långt
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Mama Elle
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • MOV09244.MP4

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm