God Jul på er alla!
Nu är det julaftonsmorgon. Den här julen känns lite lättare än förra. Men det värker fortfarande otroligt mycket i hjärtat när jag tänker på de små som inte kommer få fira jul med oss.
Kommer ihåg förra julen när jag vaknade på morgonen. Det värkte så i hjärtat och jag började gråta direkt. Vi åkte till graven och jag grät och grät där. Grät hela vägen hem i bilen och kroppen skakade. Christer höll mig i handen samtidigt som han försökte köra bil. När vi kom hem var det dags att duka, laga mat och greja för lite senare skulle familjen komma. När jag fick saker att göra kändes det bättre, anatgligen just för att jag blev sysselsatt med annat.
I år hoppas jag det blir lättare. Att vi ska få en lugn och fridfull jul. Trots att Max och Saga inte får vara med oss fysiskt. I våra hjärtan finns dem med oss hela tiden!
Hade barnen levt så hade jag köpt en stor gosedjurs elefant till Max. Han önskade sig alltid en elefant av mig och Christer. Det var konstigt, för det vara bara av oss han önskade sig en elefant! Inte av någon annan, och han ville inte ha något annat än just elefant av oss. En jul fick han två elefanter av oss. En stor och en liten som hörde ihop. De var jätte mjuka och Max belv såååå glad för dem! Han gick stolt och visade dem för tomten till och med! Så lyckat!! Han hade med sig framförallt den stora elefanten när han kom hit till oss och skulle sova över. Emma sa att den var hans favorit. Den stora elefanten fick följa med i kistan och den lilla står på min hylla här hemma hos mig. På deras minneshylla. Jag har sett många elefanter i affärer nu till jul. Stora och små. Emma tyckte Max hade tillräckligt med gosedjur, för dem var MÅNGA! Men jag kunde inte låta bli att köpa det som Max helst av allt ville ha av oss. Om Max hade levt idag hade jag trotsat Emmas ord och köpt en STOR elefant till honom! Tror den jag tittatde på finns på IKEA.
Till Saga hade jag köpt massor med prinsesssaker, hårband, klisterörhängen, glitter och smycken! Saga var en riktig prinsessa! Hon äskade att klä ut sig och visa upp sig! Har ett jätte fint kort på henne från sista julen med barnen. Hon har på sig rosa fjräilsvingar, ett diadem, halsband och armband. Sååå söt! Först var hon lite misstänksam mot sakerna och ville ta av sig de direkt när vi fått på henne det. Men sen, när hon fick prova själv så visade hon stolt upp sig som den fina lilla prinsessa hon var!!
Idag ska vi fira jul med min familj och i morgon med Christers familj. Det blir ett besök vid graven först idag. Var där och tände två ljus igår, men vill tända två ljus idag också. De små änglarna ska lysa upp idag när det är julafton!
Till årsdagen hade vi köpt sånna där stora ballonger - tror det heter risballonger. Tyvärr så blåste det lite på årsdagen så vi kunde bara skicka upp en. Om det är vindstilla ikväll ska vi prova att skicka upp några då. Som en julklapp till Max och Saga. Hoppas de tar emot ballongerna där uppe och vet att det är vi som skickat dem. Det får bli våran julklapp till Max och Saga - våra små änglar!
God Jul på er alla!