Hej på er
Alla i familjen såg dokumentären. Jag har ett jätte stort behov av att prata om händelsen, speciellt nu efter dokumentären då jag reagerade så starkt av den. Jag vet fortfarande inte varför jag gjorde det. det var ju ingenting nytt i den. Men jag antar att det kan vara bilderna på hallen och sos samtalet som jag är rädd för. Jag är rädd för att se och höra de. Jag har bara hört en liten liten bit från sos samtalet tidigare, och sett en bild på hallen lite snabbt. Inge mer. Det kan ha gjort att jag blivit rädd för det, och nu blir så skärrad när jag helt plötsligt får syn på de. Så någon dag när jag mår skapligt bra och det är fint väder ute (som gör att allt känns lättare), så ska jag åka hem till mamma och pappa och vi ska tillsammans titta på bilderna på hallen så att jag får se de ordentligt en gång och sen kanske kan släppa det och inte vara så rädd för dem. Jag hoppas att det kan hjälpa.
Jag har pratat med några om just bilderna på hallen. Många menar att det är "bra" att dem är med för att folk ska inse hur illa det egentligen var och gick till den kvällen. Att det inte bara var något litet utan faktiskt något jätte stort och tragiskt som hände. Att det var mycket blod och tumult i hallen.
Jag satt och pratade med mamma idag om allt möjligt. Vi pratade självklart om händelsen eftersom det är en så stor del i vårat liv nu. Har tänkt på en sak när det gäller det. På till exempel aftonbladets hemsida kan det stå att två människor (ibland även barn) knivskurits till döds. MEN - det kan vara i en artikel en bit ner på hemsidan. Arbogamorden har alltid stått längst upp under texten EXTRA när det varit något nytt, tillexempel en intervju eller ja vad som helst. Varför uppmärksammades det här så mycket? är det inte lika illa när andra människor mördas? Mamma trodde det hade att göra med att två barn mördats samtidigt och det kan jag nog hålla med om. Eller vad tror ni? Varför tror ni att just det här uppmärksammats så mycket och inte andra mord som sker nästintill dagligen?
Ingen av er behöver be om ursäkt för att ni skriver hur ni känner eller tycker! Jag tycker det är bra att man kan ge och ta - dela med sig av sina erfarenheter, åsikter, tankar och funderingar. För mig är det intressant att veta hur ni känner och tycker.
För er som missade dokumentären men vill se den så finns den på svtplay.
Vad otroligt fint av er att hålla en tyst minut för Max och Saga den 17:e!
Jag ska ta med mig kameran och försöka ta massa kort när vi släpper upp ballongerna! Håll tummarna för att det är bra väder då så vi kan släppa upp dem!!